loading...
Fancyhome
Banitips بازدید : 38 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

 

با نزدیک شدن نوروز هرساله در اسفند ماه، تنور خانه تکانی در همه جای ایران داغ می‌شود و ما ایرانی‌ها با نظافت خانه یا خانه تکانی و حتی شستشوی لباس‌ها، در کنار خرید سال نو به استقبال سال جدید می‌رویم. شستشوی مبل یک بخش مهم در خانه تکانی است که در این مقاله تلاش کردیم نکاتی مهم درباره‌ی تمیز نگه‌داشتن و شستشو مبل ارائه دهیم.

https://khabarpu.com/img/post/1614588078.jpg

با نزدیک شدن نوروز هرساله در اسفند ماه، تنور خانه تکانی در همه جای ایران داغ می‌شود و ما ایرانی‌ها با نظافت خانه یا خانه تکانی و حتی شستشوی لباس‌ها، در کنار خرید سال نو به استقبال سال جدید می‌رویم. شستشوی مبل یک بخش مهم در خانه تکانی است که در این مقاله تلاش کردیم نکاتی مهم درباره‌ی تمیز نگه‌داشتن و شستشو مبل ارائه دهیم.

چرا شستشوی مبل را باید هرسال انجام دهیم؟

مبل‌ها وسیله پرکاربردی در خانه هستند و مدت زیادی از روز روی مبل می‌نشینیم و استراحت می‌کنیم. تمیز کردن مبل، به سبب اینکه می‌تواند منشأ رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد، امری بسیار مهم است. از طرفی اگر شستشو مبل به‌موقع انجام نگیرد و لکه‌های به وجود آمده روی آن به‌موقع پاک نشود، ظاهر مبل پس از مدتی تغییر می‌کند و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

برای تمیز نگه‌داشتن مبل چکار باید کرد؟

برای اینکه مبل‌های خود را همیشه تمیز نگه دارید باید نکاتی را رعایت کنید تا هم مبل شما همیشه تمیز باشد و هم عمر پارچه آن را بالا ببرید. با توجه به قیمت بالای لوازم خانه و به‌خصوص مبل‌ها، بهتر است که مراقبت‌هایی را انجام دهید.

لکه‌ها را به‌سرعت پاک کنید!

زمانی که لکه‌ای روی مبل به وجود آمد به‌سرعت برای پاک کردنش اقدام کنید تا باگذشت زمان به بافت پارچه مبل آسیب وارد نکند و راحت‌تر پاک شود. این لکه‌ها می‌توانند حاصل از ریختن نوشابه، غذا، شیرینی و میوه باشند. اگر سریع اقدام کنید جای نگرانی نیست و مبل را به‌راحتی  می‌توانید پاک کنید. استفاده از محلول جوش شیرین و آب یا محلول آب و سرکه، برای از بین لکه‌ها بسیار مناسب و پرکاربرد است. دقت کنید اگر پارچه مبل شما چرم است نباید از آب زیاد هنگام شستشو استفاده کنید.

برچسب توصیه‌های سازنده مبل را مطالعه کنید

قبل از استفاده از هرگونه مواد شوینده، توصیه شستشو سازنده مبل را مطالعه کنید. این توصیه‌ها معمولاً در برچسب‌هایی که به مبل چسبیده، نوشته شده است. استفاده نادرست از مواد شوینده می‌تواند به پارچه مبل آسیب بزند.

مبل‌ها را هر دو هفته جاروبرقی بکشید

https://khabarpu.com/img/post/1614588088.jpg

سعی کنید هر دو هفته یک بار یا بعد از مهمانی‌ها، مبل‌ را با جاروبرقی یا جارو شارژی، تمیز کنید تا مبل دیرتر نیاز به‌ شستشو پیدا کند. دقت کنید هنگام جارو کشیدن حتماً فاصله بین دیواره‌ها و دسته‌ها با بالشتک‌های زیرین مبل را به کمک لوله جاروبرقی با دقت تمیز کنید تا اگر خرده‌های غذا در آن قسمت جمع شده بود توسط مکش موتور جاروبرقی یا جارو شارژی، مکیده شود.

قبل از استفاده مواد شوینده ابتدا در یک قسمت مبل امتحانش کنید

زمانی که از مواد شوینده خانگی یا شیمیایی برای شستن مبل و پاک کردن لکه‌ها استفاده می‌کنید ابتدا در یک قسمت از پارچه مبل که کمترین دید را دارد، امتحان کنید تا اگر با پارچه سازگار نبود به‌ظاهر مبل آسیب وارد نشود.

پس از شستشو اجازه دهید تا پارچه مبل خشک شود

از هر روش شستشو که استفاده می‌کنید، در پایان شستشو اجازه دهید پارچه خشک شود و قبل از خشک شدن پارچه از نشستن پرهیز کنید. خشک‌کردن پارچه را با یک حوله یا پارچه خشک می‌توانید انجام دهید. همچنین باز گذاشتن پنجره‌ها برای تهویه شدن هوای اتاق و آمدن هوای تازه می‌تواند به خشک پارچه کمک کند.

 

بخار شویی مبل، بهترین روش برای شستشو

https://khabarpu.com/img/post/1614588095.jpg

استفاده از دستگاه بخارشوی برای تمیزی مبل و کاناپه‌ها، بهترین روش برای محافظت از عمر پارچه مبل و تمیزی مبل محسوب می‌شود. در این روش با استفاده از بخارآب ضدعفونی لایه‌های درونی مبل در کنار لایه رویی مبل انجام می‌شود و پارچه مبل به سبب بخار، صاف و بدون چروک باقی می‌ماند. در کمتر از 1 ساعت تمام مبل‌های خانه را می‌توانید شستشو دهید.

شستشو دستی، پرکاربردترین روش شستشوی مبل

اگر در خانه دستگاه بخارشوی ندارید، جای نگرانی نیست؛ شما می‌توانید یک حوله را با آب ولرم مرطوب کنید و روی مبل بکشید. سپس با استفاده از ابر و شامپوی فرش، شامپو سر یا مواد شوینده دیگر با توجه به راهنمای شستشو مبل، سطح مبل را با ابر بکشید تا لکه‌ها و کثیفی‌ها از بین برود. دقت کنید که ابر را باید چندین بار فشار دهید تا کل ابر کف شود و بعد آن را به روی مبل بکشید. بلافاصله بعد از کشیدن ابر با دستمال یا حوله کف‌ها را از بین ببرید و در پایان پارچه مبل را خشک کنید. در خانه تکانی‌ها شستشوی پرده‌، تغییر دکوراسیون منزل، شستشوی پتو، تمیز کردن کاغذ دیواری، شستشوی حوله و لباس نیز انجام می‌شود. البته برای شستشوی پرده‌، حوله و لباس خود می‌توانید از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. شما با سپردن انواع لباس، پتوها، لحاف، پرده، پادری، رومبلی و رومیزی‌های خود به خشکشویی دیجی واش می‌توانید خیالتان را از شستشوی این لباس‌ها و وسایل خانه راحت کنید.مزیت بزرگ خشکشویی مکانیزه دیجی واش این است که شما هفت روز هفته حتی جمعه‌ها به‌صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن لباس‌ها را از شما تحویل بگیرند و پس از خشکشویی و شستشو، درب منزل تحویل دهند. برای داشتن زمان کافی در خانه تکانی، شستشو لباس‌ها خود را به خشکشویی DigiWash بسپارید. در این مقاله تلاش شد نکاتی درباره نگهداری و شستشوی مبل ارائه دهیم.

 

منبع: خبر پو

Banitips بازدید : 31 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

چیدمان سفره هفت سین جزء مهم ترین برنامه های نوروز هر سال است. معمولا تمامی افراد سعی می کنند برای مدل سفره هفت سین خود بیشترین حوصله و سلیقه را به کار بگیرند. با فرا رسیدن نوروز در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم با شما در رابطه با مدل چیدن سفره هفت سین به گفت و گو بنشینیم. پس این مطلب جذاب و البته کاربردی برای این روزها را اصلا از دست ندهید.

چیدمان سفره هفت سین

مدل چیدن سفره هفت سین

به طور کلی باید گفت که سفره هفت سین با معنای عمیق و نمادین خود به مفاهیمی چون روشنایی، فراوانی، باروری و... اشاره می کند. به همین دلیل نیز بهتر است برای چیدمان آن نهایت ذوق و هنر را به کار گرفت.

 

سفره هفت سین طلاییسفره هفت سین مینیمال

انتخاب سبک سفره هفت سین

پیش از هر چیز باید انتخاب کنید که برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال چه سبکی هستید. تصمیم دارید سبکی سنتی با رنگ و حال و هوای سنتی داشته باشید و یا سبکی مدرن و یا شاید حتی مینیمال. با انتخاب سبک و مدل سفره هفت سین خود می توانید کم کم دست به کار شوید و عناصر سفره هفت سین خود را تهیه نمایید. یادتان باشد که انتخاب مدل چیدن سفره هفت سین شما کاملا به سلیقه و علاقه شما و اعضای خانواده تان بستگی دارد، این یعنی شما حتی می توانید برای چیدمان سفره هفت سین خود از سبک هایی تلفیقی نیز استفاده نمایید. ولی توصیه ما این است که سعی کنید در چیدمان سفره هفت سین خود از چیدمانی نامنظم و ناموزون اجتناب نمایید.

سفره هفت سین عروس

نحوه چیدن سفره هفت سین

حالا نوبت آن می رسد که به سراغ انتخاب سفره و همین طور ظرف های هفت سین خود بروید. معمولا افراد برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال سفره های بته جقه، ترمه و یا پارچه های دست دوز می روند، با این حال شما می توانید در صورت تمایل کمی سنت شکنی کنید و به دنبال مدل سفره هفت سین دیگری باشید. توصیه ما این است که در کنار هر نوع پارچه ای که انتخاب می کنید حتما و حتما مراقب تعادل سفره هفت سینتان باشید. 

اگر سفره ای با طرح و نقش و نگار زیادی انتخاب می کنید حتما برای تهیه ظرف های هفت سینتان به دنبال مدل های ساده تر و کم نقش تری بروید. در مقابل نیز داشتن پارچه ای ساده و کم طرح برای سفره هفت سین می تواند شرایط خوبی را برای ظروف هفت سین پرنقش و نگارتر و پر رنگ تر فراهم کند تا به راحتی خودنمایی کرده و زیبایی شان را به رخ بکشند!

مطلب پیشنهادی: سفره هفت سین، در این 7 خانه ایرانی چگونه چیده شد؟

ترکیب رنگی سفره هفت سین

ترکیب رنگ سفره هفت سین

مسئله بعدی به ترکیب رنگی سفره هفت سین باز می گردد. برای انتخاب رنگ سفره هفت سینتان باید دقت بالایی به کار ببرید تا ترکیب رنگ ها به شکل معقولی حفظ شود. از آنجا که تعداد عناصر این سفره نسبتا زیاد است می تواند مستعد بی نظمی در رنگ ها و شلوغی بیش از حد باشد، به همین دلیل است که تاکید ما بر روی حفظ ترکیب رنگ زیاد خواهد بود.

سفره هفت سین در حیاط

وسایل تزیینی در چیدن سفره هفت سین

شما می توانید برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال عناصر دیگری نیز باشید تا زیبایی سفره شما را چندین و چند برابر کنند. برای مثال توصیه ما استفاده از شمع های زیبا و متناسب با تم کلی سفره است. علاوه بر این شما می توانید مقداری میوه و یا گل های بهاری زیبا را مهمان سفره هفت سین خود کنید.

 

مدل چبدمان سفره هفت سین

مکان مناسب چیدن سفره هفت سین

یادتان باشد مکانی که برای قرارگیری سفره هفت سین‌تان انتخاب می کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با دقت در فضای خانه و محلی که در دید و بازدیدها از مهمان های خود پذیرایی می کنید سعی نمایید که بهترین قسمت برای قرارگیری سفره هفت سین را برگزینید. توصیه ما این است که تا جای ممکن سفره هفت سین خود را در جایی قرار دهید تا در زمان پذیرایی از مهمان ها با آن برخورد نکرده و دچار مشکل نشوید. در نتیجه می توان گفت که کنسول هایی که کنار دیوار قرار دارند و یا میزهای کنار مبلی که در حاشیه دکوراسیون پذیرایی وجود دارند از بهترین گزینه های چیدمان سفره هفت سین خواهند بود.

چند مدل چیدن سفره هفت سین

با توجه به نکاتی که تا به اینجا برایتان ذکر کردیم در ادامه شما را با چند مدل سفره هفت سین آشنا خواهیم کرد.

چیدمان سفره هفت سینچیدمان سفره هفت سین سنتیسفره هفت سین نوعروسسفره هفت سین سنتیسفره هفت سین ایرانیچیدمان سفره هفت سین جدید
منبع: چیدانه
Banitips بازدید : 22 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

 
اگر شما هم در آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید. در این مطلب، نکات مهمی را در دکوراسیون خانه‌های کوچک بررسی کردیم.

 من که به شخصه فکر نمی‌کنم هیچ وقت صحبت‌ها پیرامون مبلمان فضا‌های کوچک تمامی داشته باشد، هر قدر هم که راجع به فضا‌های کوچک بنویسیم باز هم کم است.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

اگر به دنبال مبلمانی هستید که هم در مواقع مهمانی به شما جای برای نشستن بدهد، هم زیبا باشد و دکوراسیون داخلی خانه تان را تحت تاثیر قرار دهد و هم به عنوان یک وسیله دکوری مورد استفاده قرار بگیرد، باید به سراغ صندلی‌های عثمانی بروید، آن‌ها به قدری کارآیی دارند که نمی‌توانید به راحتی از آن‌ها چشم پوشی کنید، علاوه بر همه آن چیزی‌هایی که گفتیم، این صندلی‌های عثمانی حتی به عنوان میز بغل مبلی هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

میز و صندلی‌های غذاخوری کاناپه دار

این میز و صندلی‌ها به واقع در دکوراسیون داخلی خانه شما معجزه می‌کنند، این میز و صندلی‌ها به دلیل آن که در یک طرف شان دارای کاناپه هستند می‌توانند در فضا‌های کوچک بسیار کاربردی باشند، این کاناپه‌ها چند عملکرد دارند، اول این که باعث می‌شوند تا ظاهر میز و صندلی‌های غذاخوری سبک‌تر باشد، هم چنین در زمان مهمان داری هم آن‌ها به کمک شما می‌آیند، و نشیمن‌های زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند. می‌توانید خودتان ببینید و قضاوت کنید.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

جالباسی‌های دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

یکی دیگر از وسیله‌هایی که می‌تواند در فضا‌ها و خانه‌ها کوچک کاربردی باشد، جا لباسی‌های دیواری هستند، جالباسی‌های بسیار خلاقانه برای آویزان کردن لباس‌ها همیشه کارآمد هستند و باعث می‌شوند تا فضا‌های کوچک به راحتی نظم دهی و طبقه بندی شوند و از شلوغی بیش از حد آن‌ها جلوگیری شود. تاکید می‌کنم که این جالباسی‌ها باید دیواری باشند تا حجمی از فضای داخلی اتاق را اشغال نکنند.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

مبل‌ها تکی و نیمکتی

صندلی‌های تکی و نیمکتی و هم یکی دیگر از مبلمان‌های نجات دهنده‌ای هستند که می‌توانند در دکوراسیون داخلی فضا‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند. این صندلی‌های خاص برای سلیقه‌های خاص مناسب هستند.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

قفسه‌های مختلف برای فضا‌های داخلی خانه

یکی دیگر از مبلمان و لوازمی که می‌توانند به طبقه بندی و نظم دهی فضا‌های کوچک کمک کند قفسه‌های مختلفی هستند، که می‌توانند در جای جای خانه مورد استفاده قرار بگیرند. این قفسه‌ها می‌توانند به هرکدام از فضا‌های داخلی خانه مثل آشپزخانه، ورودی و یا حتی اتاق نشیمن مربوط باشند، این مربوط به شما است که تصمیم بگیرید کدام فضا به این قفسه‌های نیاز بیشتری دارد.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

ویترین و استند‌هایی برای خانه‌های کوچک

فکر نکنید که، چون خانه تان کوچک است باید قید استند‌ها و ویترین هایتان را بزنید، ممکن است نیاز باشد که کمی آن‌ها را کوچکتر کنید، اما لزوما نباید ان‌ها را حذف کنید، می‌توانید انواع مینیمال‌تر و کوچکتر آن‌ها را درست مثل آن چه که در عکس‌های بالا می‌بینید، تهیه کنید و آن‌ها را در دکوراسیون داخلی خانه تان به کار ببرید.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

تخت خواب‌های کمجا و کمد‌های تخت خواب شو

برای فضا‌هایی مانند اتاق خواب‌ها هم می‌توان مبلمان‌هایی در نظر گرفت مانند تخت‌های کمجا و یا حتی کمد‌های تخت خواب شو. این کمد‌ها و تخت خواب‌ها باعث می‌شوند تا شما فضای بیشتری در اتاق در اختیار داشته باشید، یادتان باشد که وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند پس حتما نگاهی به آن‌ها بیاندازید و آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

معجزه مبلمان جمع و جور در آپارتمان‌های کوچک

منبع: برترینها

Banitips بازدید : 31 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

همه ما دلمان آشپزخانه‌ای بزرگ با پنجره‌هایی بزرگ و سرشار از نور طبیعی می‌خواهد. در عمل، رسیدن به این آرزو برای همه ممکن نیست؛ اما قرار نیست این موضوع باعث ناراحتی‌ باشد. ممکن است در آشپزخانه کوچک با کمبود فضا مواجه باشید، اما دست‌کم می‌توانید آشپزخانه را بزرگ و دل‌باز جلوه دهید. ترفندهایی برای این کار وجود دارد. در این مطلب، ۲۰ ترفند برای بزرگ‌تر نشان‌دادن آشپزخانه کوچک به شما معرفی می‌کنیم.


سفید بهترین رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک است. این رنگ بازتاب‌دهنده نور است و حس گستردگی را به آدم القا می‌کند. با انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها، سقف، دیوارها و پیشخان، فضایی بی‌حدومرز خلق می‌کنید.
۱. استفاده از رنگ سفید

 

۲. ترکیب سطوح

با یکرنگ‌کردن سطح دیوارها و روی کابینت‌ها، آشپزخانه بزرگ‌تر به ‌نظر می‌رسد. وقتی برای سطوح از رنگ و طرح یکسان استفاده می‌کنید، فضا یکپارچه و درنتیجه بزرگ‌تر جلوه می‌کند.

۳. فضای ذخیره در دسترس

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه فضای ذخیره در دسترس داشته باشید

یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از شلوغی آشپزخانه‌های کوچک، کابینت‌ها و قفسه‌هایی هستند که استفاده از آنها آسان باشد.

 

۴. جایگزینی در کابینت با شیشه

حذف در کابینت یا جایگزینی آن با در شیشه‌ای، به بزرگ‌تر دیده‌شدن آشپزخانه کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود که فضا عمق بیشتری داشته باشد و دیوارها دورتر به ‌نظر برسند. البته برای اجرای این ایده، باید همیشه کابینت‌ها را مرتب و خوش‌منظره نگه دارید. می‌توانید این ترفند را نه برای همه، بلکه برای برخی کابینت‌ها به‌ کار بگیرید.

۵. پیوند با فضای بیرونی

بسته به فضا و طراحی خانه، ممکن است بتوانید دیواری را حذف کنید و آشپزخانه را به فضای بیرونی پیوند دهید. این کار به مساحت آشپزخانه‌تان اضافه نمی‌کند، اما باعث می‌شود نور بیشتری به آشپزخانه برسد و فضا گسترده‌تر به‌ نظر برسد.

۶. گسترده‌کردن کف

طرح برخی کاشی‌ها یا پوشش‌های کف و دیوار باعث می‌شود که فضا دلگیر و بسته به‌ نظر برسد، درحالی‌که برخی الگوها اثر عکس دارند. برای پوشش کف از طرح‌ها و الگوهایی استفاده کنید که فضا را گسترده‌تر جلوه می‌دهند.

۷. تمرکز بر ارتفاع

جلب توجه چشم‌ها در مسیری عمودی به‌سوی بالا، باعث می‌شود تا ارتفاع سقف بیشتر به‌ نظر برسد. روی کابینت‌ها، اقلام تزئینی قرار دهید. برای تأثیر بیشتر، از نمونه‌هایی استفاده کنید که با رنگ و طرح پس‌زمینه همخوان هستند.

۸. اجتناب از شلوغی

پرکردن روی کابینت‌ها و پیشخان با انواع و اقسام ابزارهای آشپزی، هم آشپزخانه را کوچک جلوه می‌دهد و هم فضای کارتان را تنگ می‌کند. در آشپزخانه‌های کوچک، تا جای ‌ممکن بهتر است لوازم را در کابینت‌ها جا دهید.

۹. هود مخفی

استفاده از هود مخفی به‌جای هودهای معمولی، تأثیر چشمگیری در بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای آشپزخانه دارد.

۱۰. نورپردازی خلاقانه

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه نورپردازی خلاقانه داشته باشید

وقتی نورپردازی آشپزخانه خلاقانه باشد، کمتر کسی به بزرگی یا کوچکی آشپزخانه‌تان توجه می‌کند.

۱۱. به‌کارگیری طرح‌های کلاسیک

طرح‌ها و الگوهای کلاسیک مانند کاشی‌های بزرگ، همیشه باعث بزرگ‌تر دیده‌شدن فضا می‌شود. از رنگ‌های خنثی و روشن برای خلق طراحی کلاسیک استفاده کنید.

۱۲. استفاده از کابینت هایگلاس

سطوح براق و بازتاب‌دهنده نور باعث می‌شوند تا فضای آشپزخانه گسترده‌تر به‌ چشم بیاید. استفاده از آینه هم (درصورت امکان) اثری مشابه دارد.

۱۳. استفاده از گیاهان

گل و گیاه ، در هر فضایی ازجمله آشپزخانه، روح‌بخش است، به‌ویژه اگر آشپزخانه از نور طبیعی برخوردار باشد. چرا از این نعمت استفاده نکنید؟!

۱۴. صندلی‌های بدون پشتی

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه از صندلی های بدون پشتی استفاده کنید

صندلی‌های بدون پشتی، به‌سادگی زیر پیشخان قرار می‌گیرند و فضای کمتری اشغال می‌کنند. در انتخاب صندلی‌ها، از رنگی همخوان با پیشخان و فضای آشپزخانه استفاده کنید.

۱۵. استفاده کاربردی از فضا

از هر فضایی بهره ببرید، حتی اگر غیرقابل‌استفاده به ‌نظر می‌رسد؛ مثلا می‌توانید درصورت امکان روی دیوار بالای اجاق ، قفسه‌ یا میله‌ای قلاب‌دار برای جاسازی لوازم آشپزخانه نصب کنید.

۱۶. جزیره یا کابینت متحرک

برای اینکه فضای ذخیره بیشتری داشته باشید، می‌توانید از جزیره آشپزخانه یا کابینتی متحرک، به‌ویژه در قسمت ورودی، استفاده کنید. هنگام ورود و خروج، می‌توانید به‌سادگی آن را حرکت دهید.

 

۱۷. بهره‌گیری از نور طبیعی

اگر آشپزخانه‌تان پنجره دارد، درصورت امکان آن را با پرده نپوشانید. نور طبیعی نقش چشمگیری در بزرگ‌تر دیده‌شدن فضای آشپزخانه دارد.

۱۸. استفاده از فرش یا قالیچه

برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه از فرش یا قالیچه استفاده کنید.

وقتی گزینه‌های زیادی برای طراحی آشپزخانه در راستای بزرگ‌تر جلوه‌دادن آن ندارید، با فرش یا قالیچه‌ای در کف، دست‌کم به فضا روح می‌بخشید. در انتخاب فرش یا قالیچه، طرح و رنگی را انتخاب کنید که آشپزخانه را شلوغ و دلگیر جلوه ندهد.

Banitips بازدید : 45 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

گلدان چوبی

 

 دلایل استفاده از گل و گیاه در خانه بسیار زیاد است. برای نگهداری گل و گیاه در منزل نیاز به گلدان دارید گلدانی زیبا که متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. گلدان چوبی ظاهری طبیعی و زیبا دارد که به راحتی قابل رنگ کردن نیز هست. بیشتر این گلدان‌ها از چوب‌های مقاوم در برابر پوسیدگی یا چوب تحت فشار ساخته می‌شوند تا در تماس با رطوبت آسیب نبینند. اگر قصد تهیه گلدان چوبی دارید، با توجه به نوع گیاهی که در آن می‌کارید، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. در ادامه راهنمایی برای انتخاب گلدان چوبی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

انواع گلدان چوبی

گلدان‌های چوبی زیبا و چشم نواز هستند و ظاهری روستیک به فضای خانه شما می‌دهند. برای اینکه هنگام انتخاب میان اشکال متنوع آنها سردرگم نشوید، کاربری هریک از آنها را در ادامه آورده ایم.

 

  • گلدان چوبی کوچک با اشکال هندسی، مناسب انواع کاکتوس و ساکولنت

 

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • گلدان چوبی دیواری و آویز مناسب گیاهان رونده

گلدان چوبی آویز

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی دیواری

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی دیواری

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی دیواری


  • گلدان چوبی خراطی شده برای کاکتوس‌های طرح دار

گلدان چوبی برای کاکتوس

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • گلدان چوبی عروسکی مناسب ساکولنت های کوچک

گلدان چوبی عروسکی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • گلدان چوبی کوچک برای تک شاخه های پوتوس، ارکیده و گیاهان گلدار

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

 

 

 

  • مجموعه گلدان‌های چوبی یک‌شکل، برای ایجاد نظم و یکنواختی

گلدان چوبی


  • گلدان چوبی پایه کوتاه مناسب گیاهان با ساقه های رونده

گلدان چوبی پایه دار


  • گلدان چوبی پایه دار و بلند، مناسب گیاهانی که به سمت بالا رشد می‌کنند

گلدان چوبی پایه دار

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی پایه دار


  • گلدان استوانه ای بلند برای گیاهان برگ دار

گلدان چوبی بلند


  • گلدان های بلند مکعب مستطیلی برای انواع سانسوریا و آلوورا

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • گلدان کنده شده از تنه درخت برای گیاهان خزه ای

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • گلدان جعبه ای چوبی برای کاشت بذر سبزیجات

گلدان جعبه ای چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


  • فلاور باکس چوبی برای فضاهای داخلی، خارجی و پشت پنجره

فلاور باکس

☘⸙☘⸙☘⸙☘

فلاور باکس

☘⸙☘⸙☘⸙☘

فلاور باکس پشت پنجره

☘⸙☘⸙☘⸙☘

فلاور باکس


  • گلدان چوبی تزیین برای فضای باز

گلدان چوبی طرح سه چرخه

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی با طرح سطل

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی

☘⸙☘⸙☘⸙☘

گلدان چوبی


مزایا و معایب گلدان چوبی

نکات مثبت:

  • زیبا، متنوع و با ظاهری روستیک
  • نسبتا ارزان
  • دوستدار محیط زیست
  • قابل استفاده در فضای آزاد
  • با قابلیت تحمل هوای سرد و یخبندان

نکات منفی:

  • برای جلوگیری از پوسیدگی گلدان چوبی، بایستی عایق بندی مناسب انجام دهید و با رنگ مخصوص چوب به طور مداوم آن را پوشش‌دهی کنید.
  • گلدان‌های چوبی نسبتا سنگین هستند و جابجایی گلدان‌های بزرگ کار دشواری است.

 منبع: ستاره

Banitips بازدید : 38 شنبه 23 اسفند 1399 نظرات (0)

 

برای مرتب چیدن سینی، تخته آشپزخانه و حتی تابه های تخت می توانید از قفسه های جداکننده که بیشتر در ادارات و شرکت ها استفاده می شوند، کمک بگیرید. هر کدام از سینی ها را می توانید در بخش های مختلف آن قرار دهید.
 
 
برترین ها: آیا همیشه به افرادی که همه کارشان درست است و همه چیز را با هم دارند، غبطه می خورید؟ خوب، اکنون نوبت شماست.

با ۲۰ روش بسیار ساده ای که در ادامه برایتان نام برده ایم، می توانید به خوبی همه چیز را نظم دهید و مرتب کنید. این روش ها از ایده های خلاقانه طراحان و مدرسین طراحی الهام گرفته شده اند.

۱. جمع کردن خرده ریزها


اگر جای روزنامه و مجله در خانه دارید، از آن به صورت عمودی به عنوان مکانی برای قرار دادن کیسه های فریزر، پلاستیک و فویل الومینیومی در آشپزخانه استفاده کنید.



۲. حلقه کردن سیم ها

لوله های مقوایی داخل دستمال توالت را دور نریزید. آنها را به طور مرتب درون یک جعبه کنار هم بچینید و سیم، کابل و شارژرهای اضافه را به طور مرتب حلقه کنید و درون آنها قرار دهید. به این ترتیب، از درهم پیچیده شدن سیم ها جلوگیری خواهید کرد.



۳. افزایش فضای زیر کابینت

دیوارهای داخل کابینت زیر سینک را از دو طرف سوراخ کنید و یک میله بلند همچون رگال داخل کمد دیواری، در سقف آن اضافه کنید. با این کار می توانید اسپری های پاک کننده، شیشه شوی و ... را از قسمت نازل روی این میله آویزان کنید و به این ترتیب، فضای داخل کابینت باز می شود.


۴. از سیستم تا کردن استفاده کنید

کشوهای دراورها جای چندانی برای جا دادن لباس ها ندارند. اگر لباس ها را به طور نامرتب در این کشوها و قفسه ها قرار دهیم، فضا از آن چیزی که هست هم کمتر خواهد شد. بنابراین، سعی کنید همه لباس ها را به طور مرتب تا کنید و از جلو تا عقب کشو با نظم بچینید. به این ترتیب، می توانید همه آنها را به خوبی ببینید و به راحتی از میانشان یکی را برای پوشیدن انتخاب کنید.


۵. مرتب چیدن سینی ها و تخته آشپزخانه

برای مرتب چیدن سینی، تخته آشپزخانه و حتی تابه های تخت می توانید از قفسه های جداکننده که بیشتر در ادارات و شرکت ها استفاده می شوند، کمک بگیرید. هر کدام از سینی ها را می توانید در بخش های مختلف آن قرار دهید.


۶. استفاده از رخت آویزهای مخصوص روسری

برای مرتب نگه داشتن روسری و مقنعه و جمع بودن آنها درون کمد لباس ها، از رخت آویزهای طبقه ای مخصوص این کار استفاده کنید. به این ترتیب، علاوه بر مرتب شدن کمد، روسری ها نیز چروک نمی شوند.



۷. جمع کردن ملحفه ها درون یک روبالشتی

پس از شت و شو و اتوکشی ملحفه های روتختی و روبالشتی اگر قرار نیست روی تخت استفاده شوند، آنها را به طور مرتب تا کنید و درون یک روبالشتی جمع کنید. به این ترتیب، هیچ کدام از آنها را گم نخواهید کرد.


۸. ساختن چوب رختی برای کفش ها

برای ساختن چوب رختی برای کفش های خود باید میله پایین چوب رختی لباس را با انبردست قطع کنید، آن را به دو طرف به بیرون یا به طور موازی به داخل خم کنید و آن را به شکل چنگک در آورید. برای دمپایی و صندل باید چنگک های این چوب رختی را به بیرون خم کنید و برای کفش های معمولی دو بازوی آن را به طور موازی به طرف داخل خم کنید. با این خلاقیت جالب، می توانید کفش ها و صندل هایتان را از کمد آویزان کنید.



۹. جمع کردن اسباب بازی داخل سبد

می توان با سیم های موجود در انبار خانه سبدی دیواری ساخت و آن را به اندازه قد کودکان، به دیوار نصب کرد و اسباب بازی های اضافه را داخل این سبد ریخت. با این کار می توانید بالاخره کف اتاق فرزند خود را ببینید.


۱۰. مرتب کردن زیورآلات

برای نگهداری از زیورآلات، دستبند، النگو و دکمه های سردست لازم نیست از جعبه های جواهرات استفاده کنید. به راحتی می توانید با خریدن یک میله چوبی عمودی همچون جای دستمال حوله ای آشپزخانه، آنها را داخل این میله قرار دهید تا دسترسی راحت تری نیز داشته باشند.


۱۱. دیدن همه وسایل به طور یکجا

در بازار، قفسه های پارچه ای چند طبقه وجود دارد که می توان از پشت در کمد یا اتاق آویزان کرد. این قفسه های پارچه ای، برای قرار دادن وسایلی همچون، باتری، کلید، چتر، خودکار، عینک و ... جای زیاد و مجزایی دارند.
 

۱۲. جایی برای سنجاق سرها

پیدا کردن سنجاق سر در ته کیف و کوله پشتی کار چندان ساده ای نیست. باید همه کیف را بیرون بریزید تا سنجاق سرهای خود را بیابید. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید از قوطی یا جعبه آدامس برای جمع کردن سنجاق ها در یک جا استفاده کنید. با این کار دیگر سنجاق سر خود را گم نمی کنید و هنگام نیاز، دسترسی راحتی نیز به آنها خواهید داشت.


۱۳. مرتب کردن داخل اتومبیل

اگر کودک زیر ۶ سال دارید، احتمالا صندلی عقب ماشین پر از اسباب بازی، کتاب و وسایل کودک شماست. برای جلوگیری از این به هم ریختگی می توانید از ظرف های پلاستیکی دیواره دار یا سبدهای کوچک پیک نیک برای یکجا کردن این وسایل استفاده کنید. حتی می توانید وسایل خود همچون عینک آفتابی، دستمال ماشین و ... را نیز در آن قرار دهید.


۱۴. نظم بخشیدن به سه راهی برق

برای تشخیص بهتر سیم های برقی که داخل سه راهی قرار دارند، می توانید برچسب های پلاستیکی از داخل سیم ها عبور دهید و نام وسیله ای که به آن تعلق دارد را بنویسید. با این خلاقیت ساده، دیگر به اشتباه سیم وسیله ها را به اشتباه از پریز خارج نمی کنید.



۱۵. استفاده بهینه از سبد چهارگوش

هنگام خرید از سوپر مارکت، وسایل داخل کیسه های پلاستیکی مختلف قراردارند و قرار دادن آنها روی صندلی اتومبیل این احتمال را دارد تا روی دست انداز یا هنگام پیچ لیز بخورند و کف ماشین بیفتند. می توان به راحتی با خرید یک سبد چهارگوش یا حتی سبد رختشویی،از این مشکل جلوگیری کرد. با این کار، وسایل را داخل سبد و در صندق عقب قرار می دهید و هیچ چیز جابه جا نمی شود.



۱۶. جلوگیری از مشکلات ناشی از ماشین لباسشویی


برای جلوگیری از مشکلات ناشی از ماشین لباسشویی می توانید از ماژیک های وایت برد که به راحتی با دستمال پاک می شوند، استفاده کنید. به این ترتیب که لباس هایی که نباید با آب گرم شسته شوند، لباس های رنگی، یا لباس هایی که نباید در دور خشک کن قرار داشته باشند را روی بدنه ماشین لباسشویی بنویسید.


۱۷.کاور کردن دفترچه های راهنمای وسایل

برای همیشه در دست بودن دفترچه های راهنمای وسایل خود، آنها را درون کاور قرار دهید و به پشت دستگاه ها بچسبانید.


۱۸. به خط کردن چاقوها

چاقوهای بزرگ را از داخل کشو در بیاورید و داخل جا چاقویی های رومیزی یا دیواری قرار دهید. برای این منظور می توانید از تخته های آهن ربایی استفاده کنید و چاقوها را به آن بچسبانید.



۱۹. استفاده صحیح از نرم افزرهای گوشی موبایل

هدف گوشی های موبایل هوشمند، آسان تر کردن زندگی مردم است نه افزودن به اضطراب های آنها. برای استفاده بهتر از اسمارت فون خود، بهتر است همه نرم افزارها و اپلیکیشن هایی که مشابه هم هستند در در یک جا و یک دسته بندی نگهدارید. کاربران اندروید می توانند اپلیکیشن App Folder را دانلود کنند تا همه برنامه هایشان در فولدرهای جداگانه دسته بندی شود. اگر از اپلیکیشنی بیشتر از سه ماه استفاده نکردید، آن را پاک کنید.


۲۰. یکجا کردن کیسه های پلاستیکی

اگر عادت به نگهداری کیسه های پلاستیکی زیر سینک ظرفشویی یا داخل فر دارید، بهتر است برای آنها یک جای مخصوص درست کنید. می توانید از سبدهای حصیری یا ساک کاغذی برای یکجا کردن آنها استفاده کنید.


بی منظمی شما نشان دهنده شخصیت شماست

بی نظمی خانه و اتاق شما نشان دهنده بی منظمی ها موجود در فکر شماست. برای درک بهتر این عبارت، دیوید اچ فریمن – یکی از نویسندگان کتاب «بی نظمی عالی» - افراد بی نظم را به چند دسته تقسیم می کند:

توده درست کن ها: افرادی هستند که می توانند منظم باشند زیرا می دانند باید وسایل مهم تر را بالای کوهی که از وسایل به هم ریخته خود ساخته اند، قرار دهند. این افراد عموما فعال، درک کننده و بسیار ریلکس هستند.

چپاننده ها: افرادی که اصولا همه وسایل را داخل کمد و کشو می چپانند، اغلب درون گرا و از نظر احساسی پیچیده هستند. در ظاهر شاید آنها بسیار خونسرد و رک به نظر برسند اما درون آنها غوغایی برپاست.

ریخت و پاش کننده ها: افرادی که هر چیزی را در هر جایی که می خواهند رها می کنند و می اندازند، اصولا آدم های فراموشکار و دور از دسترسی هستند. آنها اهمیتی نمی دهند که دیگران بتوانند از میان این همه به هم ریختگی وسایل موردنیاز خود را پیدا کنند.

شلخته های مخفی کار: اینها افرادی هستند که شلخته و بی نظمند اما بسیار هم سیاست مدار هستند. آنها وسایل را به ریخته در جایی جمع می کنند که جلوی چشم نیست. یعنی ظاهرا مرتب و واقعا بی نظم و شلخته هستند.

بیگ بنگرها: افرادی که اجازه می دهند خانه یا اتاقشان چندین روز به هم ریخته و نامرتب باشد و بعد از چند روز همه آن به هم ریختگی ها را تمیز می کنند، اصطلاحا بیگ بنگر نامیده می شوند. این افراد بسیار حساس و در مورد خود بسیار سخت گیر هستند. این نوع شلختگی آنها را آزار می دهد و خود را برای این بی منظمی مقصر می دانند اما تغییری در خود به وجود نمی آورند و این داستان همیشه تکرار می شود.
Banitips بازدید : 45 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

 

شستن انواع پرده در خانه‌تکانی

ایرنا زندگی- اگر از آن دسته هستید که شستن پرده‌ها جز جدایی ناپذیر خانه تکانی می‌دانید باید یک سری نکات را برای تمیز کردن پرده‌ها در نظر داشته باشید تا جلوه پرده از بین نرود و عمر آن طولانی‌تر باشد.

ایرنا زندگی _ پرده‌های هر خانه‌ای از مهم‌ترین اجزای آن خانه هستند. می‌توان با انتخاب یک پرده خانه را دلنشین و زیبا کرد یا همان خانه دلگیر و کم نور شود.  اگر پرده را در طی سال تمیز نگه دارید و آن را گردگیری کنید شاید نیاز نباشد در زمان خانه تکانی زحمت باز کردن و نصب دوباره پرده‌ها را به خود بدهید.

اما اگر از آن دسته هستید که شستن پرده‌ها جز جدایی ناپذیر خانه تکانی می‌دانید باید یک سری نکات را برای تمیز کردن پرده‌ها در نظر داشته باشید تا جلوه پرده از بین نرود و عمر آن طولانی‌تر باشد.

نکاتی نیز نیاز است که حتی قبل از خریدن پرده به آن دقت کنید. بهتر است جنس پرده را طوری انتخاب کنید که به راحتی قابل شست وشو باشد. جنسی از پارچه را انتخاب نکنید که پس از شست وشو کوتاه شود. جنس پرده خود را بشناسید چرا که این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترینو مناسب‌ترین روش را برای شست وشو انتخاب کنید.

 

پرده چوبی

در زمان تمیز کردن پرده چوبی باید مراقب باشید چرا که چوب به مواد شوینده و اب حساس است و می‌تواند باعث تغییر رنگ و شکل پرده شود. برای تمیز کردن کرکره‌های چوبی، ابتدا حتما باید پرده‌ها را غبار روبی کنید. یک فرچه‌ی گردگیر یا دستمال تهیه کنید. به هیچ وجه از ابزار زبر و خشن برای تمیز کردن این نوع پرده‌ها استفاده نکنید. اگر پرده‌ها بسیار کثیف بوده و نیاز به شست و شو داشت با آب ولرم و بدون مواد شوینده آن را تمیز کنید.

 

پرده های پلیسه و پارچه‌ای‌

دو را برای شستن این پرده‌ها دارید. می‌توانید آن‌ها را باز کنید و کاملا در خانه یا توسط خشکشویی بشورید. اگر این کار را انجام دهید بهتر است در زمانی که پرده‌ها هنوز نم‌دار هستند آنها را آویزان کنید. با این کار شما از اتوکشی پرده رها خواهید شد. اگر می‌خواهید زحمت باز و نصب کردن پرده را نکشید راهی دیگر نیز دارید. می‌توانید از اسفنج مرطوب شده با آب و محلول شست و شو استفاده کنید. به این صورت که اسفنج را به همه قسمت‌های پرده بکشید تا کاملا تمیز شود. میله پرده‌ها را در تمیزکاری فراموش نکنید که محلی مناسبی برای جمع شدن تار عنکبوت و گرد و خاک است.

 

پرده‌های تور

همان طور که شستن پرده‌های توری راحت‌تر از دیگر پرده‌ها است و می‌توانید آنها را به راحتی با ماشین لباسشویی یا دست بشورید اما ممکن است حالت خود را از دست بدهند. می‌توان یک لیوان نشاسته را دریک لیوان آب سرد حل کرده و آنرا کمی گرم کرده تا لعاب دهد. سپس آنرا در لگن آب سرد حل کرده و تور شسته شده رابه مدت نیم ساعت در آن خیس داد سپس آنرا آویزان کرد تا خشک شود با انجام این کار شکل پرده حفظ خواهد شد.

منبع: ایرنا

Banitips بازدید : 39 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

 

ترفند های مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می توان دکوراسیونی بهتر برای اتاق خواب ایجاد کرد. معمولا بعد از یک روز خسته کننده پناه بردن به اتاق خواب شخصی راهکاری بسیار موثر برای تجدید آرامش و انرژی از دست رفته است. از این رو دکوراسیون زیبا و آرامش بخش داشتن برای اتاق خواب یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در نظر گرفت. با این مقاله همراه باشید تا در آن برای شما ایده ها و راهکارهایی را بیان کنیم که در داشتن یک اتاق خواب منحصر به فرد اما آرامش بخش و جذاب موثر باشد.

اتاق خواب با سبکی آرامش بخش

معمولا برای داشتن اوقاتی آرامش بخش، پناه بردن به اتاق خواب یکی از راهکارهای در دسترس است. این موضوع برای خیلی از افراد پیش آمده است که خود اتاق خواب گاهی با دکوراسیونی که دارد سبب به هم خوردن افکار و پریشانی شود. از این رو باید همیشه نکاتی را برای چیدمان بهتر آن در نظر داشت. در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

1. از شلوغی بپرهیزید

می توان گفت مهمترین نکته ای که باید برای دکوراسیون اتاق خواب در نظر گرفت، پرهیز از شلوغی بیش از حد است. نباید برای اتاق خواب هر آنچه که به عنوان دکوری یا حتی ابزار کاربردی وجود دارد را قرار داد. گزینه هایی مانند مبلمان، استفاده از دکوری ها یا میز اضافی در اتاق خواب سبب به هم خوردگی آن می شود بهتر است گزینه هایی که کمتر کاربرد دارند یا اضافی هستند را حذف کنید.

علاوه بر این موضوع باید همیشه مراقب باشید دکوراسیون اتاق خواب به هم خورده و شلوغ دیده نشود. همیشه در نظم داشتن آن بکوشید. در ادامه راهکارهایی را برای این منظور بیان می کنیم.

نکاتی برای نظم اتاق خواب

برای اینکه اتاق خواب منظم دیده شود، بهترین راهکار استفاده از قفسه های مختلف است. قفسه ها و باکس ها می تواند نظم بسیار خوبی را برای لوازم ایجاد کنند. از قفسه ها برای لباسها می توانید استفاده کنید اما باید لباس ها تا شده در آن ها قرار گیرند. باکس ها نیز برای کتاب ها گزینه های بسیار خوبی هستند. علاوه بر کتاب می توانید لوازم دیگری مانند چسب، ابزارهای کاربردی و لوازم دیگر را نیز با ترتیب خاص در باکس های دسته بندی شده قرار دهید. این روش می تواند نظم خوبی را برای اتاق ایجاد کند.

2. رنگ های مناسب انتخاب کنید

از دیگر نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق خواب در نظر داشت، انتخاب رنگ ها محسوب می شود. بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با سلیقه شخصی تان همخوانی داشته باشد. استفاده از نهایتا 3 رنگ می تواند دکوراسیون بهتری را ایجاد کند. البته بهتر است این 3 رنگ تقریبا در یک طیف رنگی باشند تا هارمونی خاص و چشمگیری ایجاد شود.

3. از رنگ متناقض در کنار تم اصلی استفاده کنید

رنگی که طبق سلیقه برای تم اصلی اتاق خواب انتخاب میکنید زیبایی چشمگیری ایجاد خواهد کرد. اما برای اینکه یکنواختی و بی روحی فضا را از بین برده باشید پیشنهاد می کنیم چند تا از وسایل را با رنگی متضاد و متناقض انتخاب کنید. برای مثال اگر تم اصلی اتاق خواب صورتی است از یک رنگ تند و متناقض مانند زرد یا آبی برای انتخاب یکی از دکوری ها استفاده کنید تا جلوه بیشتری را به همراه داشته باشد.اما این کار را بهتر است بیش از حد انجام ندهید زیرا سبب از بین رفتن همخوانی و زیبایی فضا خواهد شد.

4. نور مناسب برای اتاق خواب

یکی از نکات مهمی که باید برای چیدن دکوراسیون در اتاق های خواب یک نفره یا دو نفره در نظر گرفت، نور مناسب است. نور مناسب برای اتاق خواب ها ممکن است از طریق نور طبیعی یا نورپردازی با منبع نور الکتریکی تامین شود.

برای مواردی که هدف استفاده از نور طبیعی باشد، باید پنجره های دیواری و یا سقفی را در نظر گرفت. پنجره های دیواری در صورتی که با پرده پوشیده شوند دیگر منبعی برای تامین نور محسوب نمی شوند و باید منبع نور الکتریکی مناسبی را برای آن انتخاب کرد. استفاده از آباژور بالای تخت، استفاده از چراغ مطالعه کنار میز کار و همینطور منابع نور مخفی و نقطه ای در اطراف اتاق از گزینه هایی هستند که امروزه بیشتر از گذشته برای دکور اتاق به کار می روند. امروزه کمتر از لوسترهای کلاسیک و بزرگ برای اتاق استفاده می شود.

5. انتخاب پرده مناسب

برای اینکه پرده مناسب تری را بتوانید برای اتاق خواب انتخاب کنید باید به ترکیب رنگ وسایل اتاق توجه کنید. در صورتی که فرش یا قالیچه و روتختی ترکیب رنگی مشابهی داشته باشند، بهتر است پرده اتاق را هم طوری انتخاب کرد که همخوانی چشمگیری با آنها داشته باشد.

ولی نکته ای که قابل توجه است و باید برای خرید پرده در نظر داشت این است که طوری باشد که کاملا ضخیم نباشد و مقداری نور را از خود عبور دهد. معمولا پرده های حریر ساده گزینه های خوبی هستند که می توان برای همه موارد بدون اینکه خسته کننده باشند و از مد بیفتند، استفاده کرد.

6. سعی کنید دیوارها را تزیین کنید

یکی دیگر از راهکارهای خوب برای زیبایی چیدمان اتاق ها، استفاده از دیوارها است. برای اینکه وقتی وارد اتاق خواب می شوید احساس بهتری داشته باشید، می توانید از گزینه های مختلف زیر طبق سلیقه  کمک بگیرید:

● استفاده از آیینه

● به کار بردن تابلوهای نقاشی

● استفاده از تابلوهای عکاسی

● تابلوهای خوشنویسی با فونت درشت امروزه بسیار پرکاربرد شده اند

● استفاده از قاب عکس های متعدد کنار هم با همخوانی مناسب قاب ها

● استفاده از یک عکس بزرگ روی دیوار

● استفاده از باکس یا شلف های دیواری و دکوری هایی مانند کاکتوس و مجسمه یا کتاب ها روی آن

البته باید توجه داشته باشید گاهی تغییر رنگ دیوار یا تغییر کاغذ دیواری هم میتواند تغییر چشمگیری برای دکور اتاق باشد که تقریبا این راهکار را اکثر افراد خودشان به راحتی می توانند اجرا کنند.

منبع: مشرق نیوز

Banitips بازدید : 43 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

 

گیاه خانگی می‌تواند علاوه بر رفع آلودگی‌های محیط اتاق به بهبود خلق و خوی شما، کاهش استرس و اضطراب، تسکین بسیاری از دردها، بهبود کیفیت خواب و همچنین در پیشگیری از سرماخوردگی موثر باشد.

 
 به طور کلی فواید استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون خانه بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست به گونه‌ای که کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن اثری از گل‌های زیبا و گیاهان طبی و سرسبز نباشد و در واقع از این گیاهان آپارتمانی مناسب می‌توان در هر قسمتی از خانه استفاده نمایید که اتاق خواب نیز یکی از آن هاست.
گیاهان مناسب برای اتاق خواب
آشنایی با گیاهان مناسب اتاق خواب
بهتر است بدانید که پژوهشگران بر اساس تحقیقات فراوانی که انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که هر گیاهی دارای خصوصیات منحصری است که با آگاهی از آن‌ها می‌توان از هر کدام در مکان‌ها و مناسبت‌های مختلف استفاده درست و به جا کرد. در واقع هر گیاه خانگی می‌تواند علاوه بر رفع آلودگی‌های محیط اتاق به بهبود خلق و خوی شما، کاهش استرس و اضطراب، تسکین بسیاری از دردها، بهبود کیفیت خواب و همچنین در پیشگیری سرماخوردگی شما اثر زیادی خواهد داشت. گیاهان در واقع هدیه‌های باارزشی هستند که به راحتی می‌توانید تعدادی از آن‌هایی را که قابلیت استفاده در محیط‌های بسته منزل و آپارتمان دارند به خوبی پرورش دهید. توجه داشته باشید که وجود گل و گیاه در خانه علاوه بر زیبایی، طراوت و سلامت را به ارمغان خواهد آورد البته که این روز‌ها نقش گیاهان در خانه‌ها کم رنگ شده است و شاید یکی از دلایل آن حذف حیاط‌ها و کوچک شدن خانه‌ها باشد. جالب است بدانید که انواع گوناگونی از گیاهان ویژه اتاق خواب وجود دارد که اصول نگهداری آن‌ها چندان پیچیده نیست و این گیاهان علاوه بر تصفیه هوا و کاهش اضطراب زیبایی را با خود به ارمغان می‌آورند.
انواع گل‌های اتاق خواب:
همانطور که متوجه شدید گیاهان مناسب و مختلفی برای اتاق خواب وجود دارند که می‌توانند انرژی مثبت و شادابی را برایتان به ارمغان بیاورند.
گیاه نخل پروانه ای:
به طور کلی از مزایای گل نخل پروانه‌ای برای محیط اتاق خواب این است برای فردی که سرما خورده و یا سینوزیتش عود کرده مانند یک داروی قوی عمل خواهد کرد، زیرا رطوبت ملایمی را در فضای اتاق آزاد می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا تنفس راحت‌تر شده و سریع‌تر به خواب بروید.
گیاه پوتوس طلایی:
این گیاه هیچ گونه حشره‌ای ندارد و علاوه بر زیبایی فراوانی که دارد رطوبت هوا را حفظ می‌کند و به تصفیه آن کمک زیادی خواهد کرد. این گیاه به دلیل اینکه در شرایط نور کم رشد می‌کند تمایل دارد از خود ویژگی‌های زردی را نشان دهد که به همین خاطر توصیه می‌شود آن را یک الی دو ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید. گیاه پوتوس معمولا در شرایط نوری متفاوت رشد خوبی خواهد داشت و حتی می‌تواند نور کم را هم تحمل کند، اما نور داخلی متوسط برایش ایده آل‌تر خواهد بود.
گیاه سانسوریا:
گیاه سانسوریا از دسته گل‌های آپارتمانی است که نگهداری آسانی دارد. این گیاه زیبا شب‌ها اکسیژن را آزاد می‌کند و در عوض دی اکسید کربون را در فضای اطراف خود می‌گیرد و همچنین این گیاه سموم معمول در هوای خانه شامل تری کلرو اتیلن، فرمالدهید و بنرن را فیلتر می‌کند و نگهداری آن در فضای اتاق خواب برای افرادی که دارای افت تنفسی و سردرد هستند توصیه می‌شود.
گیاه آلوئه ورا:
آلوئه ورا امروزه به یکی از ثابت‌ترین گیاهان سالن پذیرایی، تراس و حتی اتاق خواب‌ها تبدیل شده است، اما اگر منطقه زندگی شما دارای روز‌های گرم و شب‌های سردی است باید از پرورش این گیاه صرف نظر کنید. توصیه می‌شود گیاه آلوئه ورا را ۱۲ یا ۱۴ روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شده آبیاری نمایید و فضایی پرنور، اما غیر مستقیم را برای آن فراهم نمایید. این گیاه دارای خواص درمانی بسیار زیادی است و بهتر است در اتاق خواب خود یکی از این نوع گیاه را داشته باشید.
گیاه اسطوخودوس:
بهتر است بدانید که این گیاه اثر مقوی در رفع نزله و آسم دارد و همچنین اسانس آن بند آورنده خون و ضدعفونی کننده می‌باشد. معمولا از آن به حالت رقیق شده در پانسمان زخم‌ها و جراحات استفاده به عمل می‌آید و همچنین در میان تمامی روغن‌های فرار، بدون شک خواص روغن فرار از اسطوخودوس دارای بیشترین تنوع بوده و طیف وسیعی از ویژگی‌هایی مانند مسکن، ضد افسردگی، باکتری کش، ضدعفونی کننده و کاهنده فشارخون را شامل می‌شود.
گیاه پاپیتال:
به طور کلی گل پاپیتال پیچکی است که در محیط خانه به راحتی رشد می‌کند و برای اتاق خواب بسیار مناسب است. این گیاه معمولا برای پالایش هوا، با رشد راحت و نیازمند نور متعادل است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که گیاه پاپیتال در مدت زمان ۱۲ ساعت تمامی آلودگی‌های هوای اتاق را از بین می‌برد و برگ‌های آن می‌توانند علائم آلرژی یا حتی اسم را بهبود ببخشد و بر کیفیت و کمیت خواب تاثیرگذار باشد.
گیاه گندمی:
گل گندمی را می‌توان از دسته گیاهان پاک کننده دانست که نتایج نشان می‌دهد گندمی حدود ۹۰ درصد از آلوده کننده‌های سرطان زای فرمالدهید را از بین می‌برد. همچنین ذرات عطر و بخار را جذب کرده تا مقدار اکسیژن پایدار باشد و خواب راحتی برای اهالی خانه به وجود بیاید. این گیاه زیبا برای رشد نیاز به نور غیر مستقیم و همچنین آبیاری دو تا سه بار در هفته دارد. همچنین توصیه می‌شود در گرمای زیاد اسپری آب را انجام دهید.
گیاه یاس سفید:
بهتر است بدانید که گل یاس از دسته محبوب‌ترین گیاهان جهان محسوب می‌شود که باعث کاهش استرس و همچنین بهبود کیفیت خواب می‌شود و در پی آن هوشیاری و بهره وری در طول روز افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌شود حتما از این نوع گیاه برای اتاق خواب و آپارتمان خود استفاده نمایید.
گیاه گاردنیا:
به صراحت می‌توان گفت که گیاه گاردنیا یک ترمیم کننده خوب هوا و تنفس و همچنین ضد آلودگی است که اگر در خانواده شما یکی از اعضا سیگار مصرف می‌کند بایستی حتما از این گیاه در اطراف خانه بگذارید و از هوای خوب و تصفیه شده لذت ببرید. گاردنیا یک گیاه گلدار هیمشه سبز است که زیبایی خاصی را به دکوراسیون شما می‌بخشد.
گیاه آگلونما:
گیاه آگلونما یا همان گیاه همیشه سبز چینی جزو ساده‌ترین گیاهان خانگی به شمار می‌آید، زیرا در نور کم و مناطقی از خانه مانند اتاق خواب تاریک که هیچ گیاهی توانایی رشد ندارد به خوبی رشد کرده و بهترین نکته آن این است که در زمان کمتر سموم بیشتری را از بین می‌برد.
Banitips بازدید : 83 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!
 آیا تاکنون به استفاده از شلف مناسب در حمام و یا سرویس بهداشتی منزلتان فکر کرده‌اید؟ قطعا برای دکوراسیون حمام از نقش شلف و نظم و ترتیب دادن به وسایل نمی توان غافل بود. استفاده از شلف مناسب، به سازماندهی حمام و سرویس بهداشتی شما کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله به معرفی انواع شلف برای حمام و سرویس بهداشتی اشاره خواهیم داشت.

انواع شلف حمام و سرویس بهداشتی

۱. شلف ساده

ساده­‌ترین و رایج‌­ترین مدل شلف برای فضای حمام و سرویس بهداشتی همین شلف است. در این سبک، با نصب ساده یک یا چند عدد از این صفحات صاف می‌توانید فضای ذخیره وسایل و لوازم را خیلی راحت ایجاد کنید. این شلف­‌ها از جنس پی­‌وی‌­سی، ام ­دی ­اف، فلز و یا شیشه می‌توانند ساخته شوند.

برای شلف­های مخصوص حمام حتماً از جنس ضدزنگ آن استفاده کنید.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۲. شلف دست‌­ساز

خودتان با کمک یک تکه چوب و چند عدد میخ به همراه رول­پلاک یک شلف ساده و شیک مانند تصویر بسازید. 

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!
همچنین می‌توانید چوب مدنظر را به دیوار نصب کرده و شیشه‌هایی با توجه به فضای مورد نیاز روی آن نصب کنید. با این روش شما یک دسته­‌بندی خاص و منحصر به فرد خواهید داشت.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۳. شلف پیوسته

می‌توانید فضای ذخیره سازی را بجز فضای دیوار در اطراف و روی زمین پیدا کنید! فضای مورد نظر را اندازه بگیرید و طرح دلخواه شلف را به صورت شخصی یا به کمک فرد متخصص بسازید.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۴. شلف برای سرویس بهداشتی کوچک

اگر فضای سرویس بهداشتی شما به حدی کوچک است که فضایی برای نصب شلف ندارید از فضای رو و اطراف توالت ­فرنگی غافل نشوید. با تهیه و نصب چند سبد فلزی کوچک، فضای بلا استفاده را کاملاً کاربردی کنید. 

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

 

۵. شلف‌­های حصیری

با کمک چند سبد حصیری، چند شلف مناسب و ارزان برای سرویس بهداشتی و حمام خود ایجاد کنید. این شلف‌ها بسیار زیبا هستند و به شما در زیباسازی فضای سرویس بهداشتی کمک شایانی خواهند کرد.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۶. شلف عمودی

در این تصویر یک کمد عمودی می‌­بینید که آن را می‌توان در فضای بلا استفاده حمام و سرویس بهداشتی منازل تعبیه کرد.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۷. شلف مخفی

فضای پشت آینه برای ایجاد شلف مخفی یا پنهان کاملا مناسب است و می‌توان به خوبی از وسایل در داخل آن مراقبت کرد. 

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۸. شلف جعبه‌‌­ای 

با کمک قسمت‌هایی از جعبه و یا با کمک چوب این شلف‌­ها را بسازید. این شلف‌ها به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شوند و فوق‌­العاده جذاب خواهند بود.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۹. شلف‌ فلزی

با کمک و نصب قفسه فلزی در اطراف دوش می‌توانید فضای لازم را برای نگهداری و قرار دادن انواع شامپو و مواد شوینده لازم ایجاد کنید. این قفسه کاملاً کاربردی است و در همه حمام‌­های بزرگ و کوچک قابل اجرا خواهد بود.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

۱۰. شلف­‌ سه­‌گوش

از این مدل شلف و قفسه همه ما در منزل داشته­‌ایم. شلف سه­ گوش کاملا مناسب برای استفاده از فضای پرت گوشه حمام است و می‌توان آن را در انواع فلزی و شیشه‌­ای در بازار یافت.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

 

۱۱. شلف فرورفته

در زمان تعمیر و یا ساخت فضای حمام می‌توانید این سکو‌های مخفی یا فرو رفته را ایجاد کنید چرا که فضای ذخیره‌­سازی مناسب و جذابی خواهد بود.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

همه شلف‌­های مورد استفاده در سرویس بهداشتی در صورت ضد زنگ بودن می‌توانند در حمام مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه چند تصویر مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ارائه شده است.

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

مدل شلف حمام و سرویس بهداشتی ، به سادگی فضای خود را منظم کنید!

 منبع: ستاره

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 380
  • بازدید سال : 1,454
  • بازدید کلی : 4,426