loading...
Fancyhome
Banitips بازدید : 32 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

تصاویر طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

در طراحی و نیز انتخاب وسایل اتاق خواب باید توجه داشت و نیز هماهنگ کردن از عکسهای زیر بهرهگیری نمود الهام از طبیعت در تعداد زیادی از طراحی هاي داخلی اتفاق می‌افتد و عبارت تازه‌اي برای معرفی آن وجود ندارد.

 

هریک از ما به کمک حس خوبی که از طبیعت می گیریم، خواسته یا ناخواسته در پیرامون خود نشانی از آن را زنده می کنیم

 

به گزارش تالاب:گاه با یک کلکسیون کوچک از صدف‌هاي دریایی و گاه با تیرهای چوبی نمایان در سقف که با همان شکل نخست، خودنمایی کرده‌اند، اما در این جا میخواهیم به فضاهایی بپردازیم که طبیعت با قدرت بیشتری خود را نشان می دهد، فضاهایی که با مشاهده انها بلافاصله یکی از سردمداران این کره خاکی «دریا، کوه، بیابان و …» را به یاد می‌آوریم.

 

طراحی اتاق خواب خاکی

خاک با رنگ دلنشین خود میتواند یکی از برترین انتخاب‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب شما با اساس طبیعی باشد. رنگ گرم و ملایم خاکی و ترکیب‌هاي جذاب آن با رنگ‌هایي مثل قهوه‌اي، سبز سدری یا زیتونی می تواند فضایی بسیار دل‌انگیز در اتاق‌خواب پدید آورد.

 

مطابق انچه در عکس می‌بینید بهرهگیری از کتیبه هاي نقش دار گِلي برای تزیین دیوار پشت تخت خواب، راه حلی خلاقانه در طراحی فضای خواب شما هست.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

 

خاک با رنگ دلنشین خود می‌تواند بهترین انتخاب‌ برای دکوراسیون اتاق‌خواب با زمینه طبیعی باشد

 

دکوراسیون اتاق خواب چوبی

وصف ارزش و زیبایی چوب سخنی گزاف هست، چرا که همۀ ما بر این موضوع واقفیم و در بیشتر منزل ها حضور این عنصر طبیعی را به‌وفور حس می کنیم. انچه این اتاق خواب را به صورت اغراق آمیزی چوبی نشان میدهد، بهرهگیری از الوارهای درشت و طبیعی چوب هست که از سقف گرفته تا کف و حتی مبلمان فضا نیز از آن بی بهره نمانده هست. بهرهگیری از چوب با این قدرت و شدت در فضا، به آن سبک روستیک می بخشد.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

استفاده از چوب با این قدرت و شدت در فضا، به آن سبک روستیک می بخشد

 

اتاق خواب ساحلی

برای آوردن حس و حال دریا به فضای خوابتان میتوانید از رنگ‌، طرح و بافت‌هاي دریایی و ساحلی بهرهگیری کنید. رنگ‌هایي مثل آبی در طیف‌هاي گوناگون و رنگ ماسه این حس را کاملاً به شما منتقل خواهند کرد. پیاده کردن طرح موج‌هاي دریا روی روتختی و روبالشی‌ها نیز ایده خوبی هست.

 

بهرهگیری از عناصری مثل طناب‌هاي ماهیگیری و صدف هاي دریایی نیز به کمک شما خواهند آمد. ضمناً یک عکس از دریا نیز میتواند چاشنی خوبی برای دکوراسیون دریایی شما باشد.

 

آیا می دانستید سبک ساحلی بعنوان یکی از سبکهای دکوراسیون داخلی شناخته میشود؟

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

برای آوردن حس و حال دریا از رنگ‌، طرح و بافت‌های دریایی و ساحلی استفاده کنید

 

طراحی اتاق خواب مزرعه ای

شاید تبدیل اتاق خوابتان به یک مزرعه کوچک، آسان ترین و کم هزینه ترین کاری باشد که می توانید برای آوردن طبیعت به این فضا انجام دهید. فقط کافی هست تعداد زیادی گلدان کوچک و بزرگ با گیاهان سبز خریداری کرده و آن ها را در جای جای فضای خود جای دهید؛ از سقف گرفته تا کنار پنجره و تخت‌خواب و روی کف. بد نیست با انتخاب روتختی یا حتی دکوری‌هاي بزرگی با این رنگ، اندکی رنگ سبز چمنی نیز چاشنی فضای خود کنید.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

برای طراحی اتاق خواب مزرعه‌ای در همه جای آن گل و گیاه قرار بدهید

 

دکوراسیون اتاق خواب جنگلی

برای طراحی اتاق‌خواب با رنگ و بوی جنگل، باید پا را اندکی فراتر از حالت گذشته بگذارید و درختچه‌ها را جایگزین گیاهان کوچک کنید. بامبوها و شاخه‌هاي خشکیده درختان نیز می توانند در این اساس به شما کمک کنند. خزه‌ها و گیاهانی از این دست که در جنگل می‌رویند نیز انتخاب‌هاي خوبی میباشند. یادتان باشد در جنگل اضافه بر سبزینگی، چوب نیز قدرت زیادی دارد، پس در این فضا نیز از این عنصر معجزه‌گر غافل نشوید.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

برای طراحی اتاق‌خواب با رنگ و بوی جنگل، درختچه‌ها را جایگزین گیاهان کوچک کنید

 

اتاق خواب بیابانی

کویر و بیابان از پادشاهان قدرتمند زمین میباشند که گاهی فکر میکنم در حقشان زیادی بی توجهی می کنیم. این پهنه تهی وسیع، حرف‌هاي بسیاری برای گفتن دارد.

 

اگر از افرادی هستید که کویر را هم درست مثل دیگر عناصر طبیعت می‌ستایید، شاید بد نباشد با ایجاد حال و هوایی بیابانی در اتاق‌خوابتان، فضایی متفاوت خلق نمایید و آرامش و خلوت کویر را میزبان خواب آرام شبتان کنید. بازی با نور و سایه را در این خلوت دوست داشتنی فراموش از یاد نبرید.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

با ایجاد حال و هوایی بیابانی در اتاق خوابتان، آرامش و خلوت کویر را میزبان خواب آرام شبتان کنید

 

اتاق خواب غارنشین

غارها همۀ وقت مرموز به نظر میرسند. فضاهایی که با ورود به آن ها به یک باره با دنیایی اخیر رو به رو میشویم؛ دنیایی مخوف و در عین حال دنج و امن. اگر میخواهید اتاق خوابتان خیلی دنج باشد، توصیه من برای آوردن طبیعت به این فضا، الهام از غارها هست.

 

بنا بر سلیقه خود میتوانید غارهای روشن و نمکی را انتخاب کنید یا غاری تاریک و سنگی. وقتی فضای خوابتان را به این شکل طراحی نمایید، هرکسی با ورود به اتاقتان غافلگیر خواهد شد.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

بنا بر سلیقه خود می‌توانید غارهای روشن و نمکی را انتخاب کنید یا غاری تاریک و سنگی

 

طراحی اتاق‌خواب کوهستانی

من کوهستان را به شفافیت می شناسم؛ جایی که هوای آن رقیق تر از این جا و نورش زلال تر از هر جای دیگری هست، پس پیشنهادم این هست که اگر می خواهید فضای خوابتان شفاف و خالص باشد، اساس کوهستانی را برای آن انتخاب کنید.

 

سنگ هاي تراش نخورده در کنار پنجره هاي بزرگ و نورگیر می توانند این حس را به فضای شما القا کنند. بهرهگیری از منسوجات پوستی و پشمی نیز حس کوهستانی اتاق خوابتان را دوچندان خواهد کرد.

 

طراحی شیک و طبیعی اتاق خواب

اگر می‌خواهید فضای خوابتان شفاف و خالص باشد، زمینه کوهستانی را برای آن انتخاب کنید

منبع: تالاب
Banitips بازدید : 32 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

کسانی که جهیزیه خریده اشند میدانند نصف خرید جهیزیه خرید های مربوط به آشپزخانه عروس است ، و کار سخت تر تزیین آشپزخانه عروس است با این همه خریده ریز و وسایل جورواجور ( که شامل گاز و ماشین لباس شویی و ماشین ظرف شویی و ظرف و ظروف و قابلمه و سرویس پلاستیکی و هزار جور خرده ریز دیگر میشود . ) ما در این نوشته ۷۰ مدل تزیین جهیزیه در قسمت تزیین آشپزخانه و وسایل آن را از اینستاگرام و صحفات وب جمع آوری کرده ایم که این جا تقدیم حضور شما میکنیم . به امید آنکه مورد توجه و استفاه شما قرار گیرد و ایده های خوبی برای چیدن آشپزخانه خود از این تصاویر بگیرید .

آشپزخانه عروس (۱)

در تزیین کردن و چیدن آشپزخانه عروس به خیلی از موارد لازم است که توجه داشته باشید . ما سعی میکنیم بعضی از مهم ترین نکات را در طول این مطلب در کنار تماشای مدل ها و تصاویر با شما در میان بگذاریم . پس اگر این روزها در حال چیدن وسایل آشپزخانه یا تزیین آشپزخانه و وسایل جهیزیه عروس هستید با ما همراه شوید .

آشپزخانه عروس (۲)

ما ایرانی ها رسم و رسوم زیادی در برگزاری عروسی داریم که تعدادی از آنها غلط و بعضی هایشان درست است ، یکی از رسم های نه چندان صحیح نمایش جهیزیه است ، در این رسم همه وسایل مثل دکور یک مغازه جذاب چیده و به فامیل و اقوام عرضه میشود ، این نمایش گاهی وقت ها تا داخل یخچال و سبد سیب زمینی پیاز ادامه پیدا میکند و حتی خنده دار تر تا داخل حمام و سرویس بهداشتی .

آشپزخانه عروس (۳)

به عنوان اولین نکته باید عرض کنم تا جایی که ممکن است بهتر است در مقابل این رسم مقاومت کنید این که شما برای جهیزیه چه وسایلی خریده اید و یا نه مساله ای شخصی است و به دیگران ارتباطی ندراد اما اگر مجبور به اجرای این رسم هستید سعی کنید همه چیز را در کمال سادگی و دور از افراط و تفریط برگزار کنید این که با تور و روبان و مروارید همه قابلمه های خود را عروس کنید آن هم در قرن ۲۱ خنده دار است ، کافی است همه وسایل را خیلی شیک و ساده مرتب بچینید و از خنزر پنزر اضافی برای تزیین وسایل استفاده نکنید .

آشپزخانه عروس (۴)

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در تزیین آشپزخانه مد نظر داشته باشید این است که محیط آشپزخانه شلوغ ترین محل خانه است که همیشه انبوهی از ظرف و قابمله و موارد خوراکی و لوازم برق در آن وجود دارد بنابراین بهتر است از وسایل تزیینی بدون استفاده یا تزیینات زیاد در این محل خودداری کنید چرا که باعث میشود آشپزخانه بیش از پیش شلوغ و شلخته و بی نظم دیده شود .

آشپزخانه عروس (۵)

راهکار دیگر مرتب تر  و منظم تر نشان دادن آشپز خانه استفاده از یک یا چند تم رنگی محدود است  ، مثل تم سفید و قرمز یا سبز و زرد یا آبی و سفید یا طوسی و بنفش . خلاصه این که بهتر است یک یا دو تم رنگ که مورد علاقه شماست و به رنگ کابینت و سری یخچال و گاز و ماشین لباسشویی شما می آید انتخاب کنید و سایر وسایل تزیینی شامل سرویس پارچه ای آشپزخانه ، تزیینات یخچال ، رومیزی میز نهار خوری ، و سایر وسایل تزیینی آشپزخانه را از آن رنگ برگزینید اینطوری همه چیز یه هارمونی رنگی زیبا و منظم پیدا میکند .که از ایجاد یک منظره شلوغ و آشفته جلوگیری میکند.

آشپزخانه عروس (۶)

مثلا تصور کنید که سرویس قند و شکر خود را از یک رنگ ، سرویس کفگیر ملاقه خود را یک رنگ قابلمه ها یک رنگ ، و سرویس پارچه ای آشپرخانه شامل سری دم کنی و دستگیره و پیش بند را از یک رنگ دیگر انتخاب کنید منظره کنار هم قرار گرفتن این همه رنگ نا متناجس حسی از شلوغی و بهم ریختگی را به شما القا خواهد کرد پس بهتر است حدالامکان از خرید وسایل تزیینی بی مورد که باعث میشود روی کابینت ها زیادی شلوغ شود خود داری کنید و چیزهایی که میخرید همه از یک یا حداکثر دو رنگ انتخاب شود . درست مثل تصاویر این نوشته .

آشپزخانه عروس (۸)

یک مدل تزیین کردن آشپزخانه ی عروس خانم در سال های اخیر مدل عروسکی با استفاده از تم سفید صورتی و گل گلی است که نمونه ای از آن را عکس آشپزخانه زیر مشاهده میکنید در صورتی که از علاقمندان این مدل تزیین آشپزخانه هستید بهتر است رنگ کابینت ها را سفید ، پرده ها را به رنگ صورتی ملایم یا صورتی گل گلی با گل ها ریز و ملیح انتخاب کرده با یک سری سرویس آشپزخانه گل گلی پارچه ای به همراه رومیزی گل گلی همه چیز را رویایی کنید هم چنین میتوانید از وسایل تزیینی با رنگ های سبز آبی مثل پاپیون پرده عکس پایین کمی رنگ بیشتر به فضا بپاشید . در خرید وسایل تزیینی برای آشپزخانه عروسکی از وسایل بانمک با نماد هایی مثل قلب و گل استفاده کنید . نتیجه کار معرکه خواهد بود .

آشپزخانه عروس (۷)

حرف هایی را که در چند پاراگراف بالا در مورد اهمیت این که چند تم مشخص رنگی برای تزیین و چیدن آشپزخانه داشته باشید را خواندید  ؟ حالا در این نوشته چندین نمونه بسیار زیبا از این چیدمان را خواهید دید مثلا عکس پایین که از تم رنگی سفید بنفش برای چیدن آشپزخانه استفاده شده است . و نتیجه کار در عین سادگی بسیار شیک و عالی است .

آشپزخانه عروس (۹)

یک نکته مهم دیگر اهمیت پرده آشپزخانه در تزیین آشپزخانه عروس خانم است ،همانطور که خودتان بهتر میدانید مدل های بی نهایت زیاد و متنوعی به عنوان پرده آشپزخانه در بازار وجود داد مهم این است که شما پرده ای متناسب به تم وسایلی که خریده اید از نظر رنگ و فرم انتخاب کنید مثلا اگر آشپزخانه خود را با وسایل قدیمی و سنتی مثل سفال و مس تزیین کرده اید میتوانید از پرده های سنتی یا مدل پرده های خاطره انگیز قدیم استفاده کنید یا اگر یک آشپزخانه مدرن با کابینت های ساده دارید از مدل پرده هایی مثل زبرا که شیک و مدرن هستند استفاده کنید . به علاوه بهتر است رنگ پرده با رنگ فرش آشپزخانه و سرویس پارچه ای آشپزخانه ست کنید که همه چیز حساب شده و با سلیقه به چشم بیاید .

آشپزخانه عروس (۱۰)

یک نکته دیگر که باید بگویم این است که سرویس آشپزخانه پارچه ای عروس میتواند شامل صد خرده ریز متنوع بشود ( مثل چند دم کنی ، دستکش فر ، جا حوله ، دستگیره ، جا نونی ، پیش بند ، دستگیره تزیینی ، پارچه خشک کن ، دستمال ، دم کنی قوری ، روکش وسایل برقی، دستگیره گاز و یخچال  و خیلی چیز های دیگر ) . به نظرم لزومی ندارد شما همه تکه های سرویس آشپزخانه را از در و دیوار آویزان کنید ، بهتر است فقط ۲-۳ تکه تزیینی را که با رنگ پرده آشپزخانه و چند وسیله تزیینی دیگر ست کرده اید انتخاب کنید و برای رنگ و لعاب دادن به دیوار آشپزخانه آنها را به دیوار بچسبانید ، و بقیه را در کشو قرار دهید . بهر حال آشپزخانه شما باید یک فرقی با بازار های شلوغ و پلوغ لوزام خانگی داشته باشد .

آشپزخانه عروس (۱۱)

این همه یک نمونه برای صحبت هایی که در پاراگراف بالا با هم کردیم . نظر شما در این مورد چیست ؟

آشپزخانه عروس (۱۲)

در مورد انتخاب کابینت اگر شما حق انتخاب دارید بهتر است با یک طراح کابینت مشورت کنید رنگ های مورد علاقه خود را با توجه با سایر وسایلی که خریده اید با او در میان بگذارید مثلا میتوانید از طراح کابینت بخواهید یک یا چند کابینت را به عنوان ویترین برای شما درست کند که از گذاشتن ویترین اضافه در خانه آن هم با این آپارتمان های کوچک و ریزه میزه بی نیاز شوید .

آشپزخانه عروس (۱۳)

یا مثل این عکس از کابینت ساز بخواهید رنگ مورد علاقه شما را ساخت کابینت یا دسته ها و تزیینات آن به کار ببرد . اما اگر شما خانه را کابینت شده خریده اید و حق انتخاب ندارید بهتر است کمی انعطاف بخرج دهید و سایر وسایل را با رنگ کابینت خانه هماهنگ کنید.

آشپزخانه عروس (۱۴)

در چند عکسی که در ادامه مشاهده میکنید ایده هایی برا چیدن سرویس قابلمه و ماهی تابه عروس به شما ارائه شده هر چند اصلا نیازی به این کار نیست و بهترین کار چیدن هر وسیله سر جای خودش است که فردای عروسی مجبور به یک خانه تکانی مجدد برای قرار دادن هر وسیله سر جای خود نشوید . موافقید ؟

آشپزخانه عروس (۱۵)

در ادامه نظر شما را به ۷۰ عکس اینستاگرامی که از صفحات مختلف آن برای تزیین آشپزخانه عروس خانم جمع آوری شده است جلب میکنم . لطفا هم نظر خود را در مودر این که بهتر است چطور وسایل جهیزیه عروس در آشپزخانه چیده شود و این که به نظر شما جهاز بینی رسم خوبی هست یا نه را با ما در میان بگذارید . از همراهی شما عزیزان سپاسگذارم .

آشپزخانه عروس (۱۶)

آشپزخانه عروس (۱۷)

آشپزخانه عروس (۱۸)

آشپزخانه عروس (۱۹)

آشپزخانه عروس (۲۰)

آشپزخانه عروس (۲۱)

آشپزخانه عروس (۲۲)

آشپزخانه عروس (۲۳)

                       آشپزخانه عروس (۲۶)

آشپزخانه عروس (۲۴)

تزیین آشپزخانه

آشپزخانه عروس (۲۵)

تزیین آشپزخانه عروس ایرانی

آشپزخانه عروس (۲۷)

تزیین آشپزخانه با نمد

آشپزخانه عروس (۲۸)

تزیین آشپزخانه کوچک

آشپزخانه عروس (۲۹)

تزیین آشپزخانه
تزیین آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه عروس (۳۰)

تزیین آشپز خانه عروس

آشپزخانه عروس (۳۱)

تزیین آشپزخانه ۲۰۱۸
تزیین آشپزخانه ۲۰۱۹

آشپزخانه عروس (۳۲)

چیدن آشپزخانه
چیدن آشپزخانه شیک

آشپزخانه عروس (۳۳)

چیدن آشپزخانه کوچک
چیدن آشپزخانه ایرانی

آشپزخانه عروس (۳۴)

چیدن آشپزخانه ساده
چیدن آشپزخانه بدون کابینت

آشپزخانه عروس (۳۵)

چیدن آشپزخانه قدیمی

آشپزخانه عروس (۳۶)

چیدن آشپزخانه نوعروس
چیدن وسایل آشپزخانه

تزیین آشپزخانه عروس (۱)

جهیزیه آشپزخانه
جهیزیه آشپزخانه نوعروس

تزیین آشپزخانه عروس (۲)

جهیزیه آشپزخانه سفید

تزیین آشپزخانه عروس (۳)

جهیزیه آشپزخانه عروس ایرانی

تزیین آشپزخانه عروس (۴)

لیست جهیزیه آشپزخانه

تزیین آشپزخانه عروس (۵)

وسایل جهیزیه آشپزخانه

تزیین آشپزخانه عروس (۶)

منبع: دلبرانه

Banitips بازدید : 31 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)

اتاق‌های کوچک فضای محدودی برای دکوراسیون سنتی دارند به همین دلیل برای جذاب‌تر کردن آن‌ها می‌توان از ایده‌های خلاقانه خود بهره بگیریم و این مکان کوچک را به نقطه‌ای رویایی در خانه خود تبدیل کنیم.
 
 امروزه جمعیت زیادی از انسان‌ها در شهر‌ها زندگی می‌کنند و این افزایش جمعیت شهری کماکان ادامه دارد. این افزایش جمعیت و کمبود فضای شهری، موجب توسعه آپارتمان‌ها و زندگی آپارتمان نشینی شده است. طبیعی است که این آپارتمان ها، نیازمند سبک جدیدی از زندگی است که با خانه‌های بزرگ و حیاط دار مناطق حومه‌ای شهر‌ها کاملاً متفاوت است. با این همه، چالش اصلی این آپارتمان ها، فضای محدودی است که نسبت به خانه‌های حیاط دار دارند. این در حالی است که اغلب مردم به علت هزینه‌های بالا و لزوم نزدیکی به محل فعالیت خود، مجبور به استفاده از واحد‌های آپارتمانی کوچک هستند.

در فرهنگ غربی که زندگی انفرادی حکمفرماست و ارتباطات اجتماعی خانگی بسیار محدودی وجود دارد، این کمبود فضای آپارتمانی چالش بزرگی به شمار نمی‌رود، اما برای یک خانواده شرقی، این موضوع می‌تواند به یک مسئله بزرگ تبدیل شود. یک آپارتمان ۵۰ متری یک خوابه را تصور کنید که یک خانواده (حداقل) سه نفره در آن زندگی می‌کنند و میزبان یک خانواده ۳ نفره دیگر برای یک شام باشند. در این فضای کوچک، احتمالاً (و شاید حتماً) گذر مهمان به اتاق خواب خواهد افتاد و البته میزبان هم دوست ندارد این مهمترین بخش خانه او ناخوشایند جلوه کند.

البته مسئله مهمتر از آن است که به بحث‌های پیش پاافتاده‌ای همچون نظر دیگران تقلیل یابد چرا که مهمترین فاکتور در اینجا این است که خود ما از اتاق خواب کوچک مان لذت ببریم. یک اتاق خواب کوچک (چه یک خانه انفرادی و چه خانه یک زوج) آرام بخش‌ترین مکان خانه است (یا باید باشد). ما دوران آرامش و استراحت خود را در این مکان می‌گذرانیم و طبیعی است که هر چقدر این مکان زیباتر و جذاب‌تر باشد، این آرامش برای ما دلنشین‌تر خواهد بود.


اگرچه جذاب کردن یک اتاق خواب کوچک اغلب ناامیدکننده و چالش برانگیز به نظر می‌رسد، اما برنامه ریزی برای انجام چنین کاری می‌تواند سرگرم کننده باشد. در واقع با استفاده از نکات و تکنیک‌های خاص، می‌توانید اتاق خواب کوچک خود را به یک مکانی رویایی تبدیل کنید. خبرگزاری Forbes طی گزارشی، ۱۰ روش برای جذاب‌تر کردن اتاق خواب کوچک شما را ارائه کرده است که می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید و از داشتن اتاق خواب زیبا لذت ببرید.

به یک رنگ محدود نشوید

اغلب اتاق‌ها در خانه‌های کوچک به یک شکل رنگ می‌شود که آن هم رنگ‌های روشن و احتمالاً سفید است. اما هیچ وقت خود را به یک رنگ سفید سرتاسری در خانه، عادت ندهید. شما می‌تواند به رنگ‌های مورد علاقه خود فکر کنید و آن‌ها را به درون اتاق خواب خود بیاورید. لزومی ندارد همه اتاق را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید بلکه بخشی از دیوار را می‌توانید با رنگ تخت خود و رنگ سفید و البته آجرکاری‌ها هماهنگ کنید. به عبارتی می‌توانید بخشی از دیوار‌های اتاق خواب را رنگ کنید و به این شکل هم هزینه را بسیار کاهش می‌دهید و هم چهره‌ای مدرن به اتاق خواب خود می‌دهید. برای مثال رنگ روشن اتاق با رنگ‌های نارنجی و مبلمان چوبی، در کنار یک دیوار آجری بسیار زیبا جلوه می‌کند.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

بگذارید نور داخل شود

در یک فضای کوچک، وجود نور طبیعی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، اجازه دهید تا نور طبیعی وارد اتاق شما شود تا به ترکیب رنگ‌های موجود در اتاق شما جلوی بهتری بدهد. تا حد امکان از پرده‌های ضخیم که مناع عبور نور می‌شوند استفاده نکنید و برای حفظ حریم خصوصی خود از پرده‌های نازک و روشن استفاده کنید. نور طبیعی باعث افزایش آرامش در انسان می‌شود و برعکس نبود نور طبیعی در اتاق محیط را دلگیر می‌کند.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

فضای ذخیره سازی خود را به حداکثر برسانید

یک کمد دیواری از کف تا سقف، به شما اجازه می‌دهد تا بیشترین استفاده را از اتاق خواب کوچک خود ببرید. شما می‌توانید در کمد دیواری آینه‌های بزرگ، میز کار، قفسه‌های کتاب و حتی قفسه‌های لوازم شخصی را تعبیه کنید. چنین کمد‌های هوشمندانه‌ای می‌تواند در حالی که بسیاری از وسایل شما را در خود جای داده است، اتاق خواب شما را بسیار بزرگتر و منظم‌تر نشان دهد.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک



هرگز از استفاده کردن از پنجره هراس نداشته باشید

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما نمی‌توانید تخت خود را به پنجره نزدیک کنید مگر اینکه در منطقه‌ای زلزله خیز قرار داشته باشید و از میزان استحکام پنجره خود مطمئن نباشید. پنجره‌ها و پرده‌های منعکس کننده نور می‌تواند به راحتی حریم شخصی شما را تأمین کند و شما نیز هم فضای بیشتری از اتاق خود را مورد استفاده قرار می‌دهید و هم از در کنار پنجره بودن لذت خواهید برد.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

چشم‌ها را با استفاده از آینه‌ها مسحور کنید

ایجاد توهم فضا با آینه‌ها یک ترفند کلاسیک است که هیچگاه کارایی خود را از دست نداده است. این ایده برای اتاق‌های کوچکتر می‌تواند یک اقدام بی پروایانه در جهت رویایی کردن یک اتاق خواب باشد. یک دیوار آینه‌ای بصری، به راحتی فضای یک اتاق خواب کوچک را دو چندان جلوه می‌دهد.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

تخت و مبلمان خواب را متناسب با اتاق خود سفارش دهید

داشتن مبلمان سفارشی ساخته شده برای فضایی که شما دارید، می‌تواند یک سرمایه گذاری بسیار ارزشمند باشد. به عبارت بهتر اگر چه خرید مبلمان حاضری و آماده اتاق خواب، احتمالاً کم هزینه‌تر باشد، اما وقتی بتوان با توجه به فضای اتاق خواب، یک طرح خلاقانه و کارآمد برای مبلمان خود تهیه کنیم، قطعاً رضایت و راحتی بیشتری را برای خود فراهم خواهیم کرد. کمی خلاقیت در طراحی می‌تواند حتی اتاق خواب ما را کاملاً خاص و جذاب نماید. این موضوع می‌تواند همیشه ما را از داشتن چنین مبلمانی راضی نگه دارد.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک



دیوار‌ها را جادویی کنید

گاه اتاق خواب شما دراز و باریک است و به نحوی عدم تعادل فضا در اتاق شما ممکن است شما را ناراحت کند. نگران نباشید هنوز می‌توانید اتاق خود را از این وضعیت ناامیید کننده نجات دهید. با استفاده از کاغذ دیواری‌های چند بعدی در یک سمت اتاق، می‌توانید تعادل را به فضای اتاق خواب خود بازگردانید. به این شکل اتاق دیگر دراز به نظر نمی‌رسد و به علاوه طرح‌های چند بعدی کاغذ دیواری نیز چشم‌ها را مسحور خود می‌کند.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

استفاده از یک میز کار مناسب را فراموش نکنید

استفاده از یک میز کار برای ذخیره سازی، راهی هوشمندانه برای استفاده بیشتر از فضای اتاق خواب شما است. اما برای این کار شما باید فضای اتاق خود را ارزیابی کنید، به این معنی که می‌توانید با کمی خلاقیت، این میز کار را متناسب با اتاق خود طراحی کرده و برای ساخت به کارگاه‌های تولیدی سفارش دهید. این میز کار خلاقانه می‌تواند شامل یک میز کنار تخت، قفسه کتاب، یک صندلی و حتی کمدی برای قرار دادن لباس‌ها باشد. این ایده به ویژه برای اتاق‌های تک نفره می‌تواند بسیار مفید و کارساز باشد، هرچند که اتاق‌های خواب دو نفره را جذاب و مدرن جلوه می‌دهد.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

در تغییر اتاق خود جسور باشید

هیچ وقت فکر نکنید که اتاق شما باید مثل تمام اتاق‌های خواب معمول باشد. استفاده کننده اتاق شما هستید و شما تشخیص می‌دهید که چه چیزی می‌تواند اتاقتان را برای شما جذاب و آرامش بخش کند؛ بنابراین لزوماً مبلمان اتاق خواب شما و میز کار شما نباید مانند هر اتاق خواب دیگری باشد. شما می‌توانید میزکار خود را همچون پیشخوان یک آشپزخانه، دراز طراحی کنید و زیر آن را به لباس‌ها و وسایل خود اختصاص دهید. روی آن هم می‌تواند به عنوان میز کار، قفسه کتاب و آینه دیواری در نظر گرفته شود.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

یک سفید تمام جذاب

همه می‌دانند که رنگ سفید تقویت کننده حس آرامش و یک فضای بی خطر است، اما روش‌های بسیاری برای به کارگیری آن در اتاق خواب وجود دارد. شما می‌توانید یک تخت سفید، در ایک اتاق سفید با مبلمان سفید را در نظر بگیرید. سرویس خواب مخملی سفید یا خاکستری روشن در اتاقی این چنینی با حداقل تزئینات دیواری می‌تواند چشم‌ها را به نور پنجره خیره کند و لذت یک آرامش را دوصد چندان کند. تختی رو به پنجره در چنین اتاقی بسیار دلپذیر خواهد بود.

۱۰ نکته برای جذاب‌تر کردن اتاق‌های خواب کوچک

منبع: فرارو

Banitips بازدید : 31 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)
چند ایده برای طراحی دکوراسیون به سبک بوهو (کولی وار)
دکوراسیون بوهمین چیست و به چه سبکی گفته می شود؟ در دکوراسیون منزل به سبک بوهو یا کولی وار بیشتر رنگ های شاد و طرح های سنتی خودنمایی میکنند و زیبایی این سبک دکوراسیون بسیار خیره کننده است.

سبک بوهو چیست و در دکوراسیون داخلی چگونه آن را اجرا کنیم؟

دکوراسیون بوهمیان به چه شکلی است؟ دکوراسیون بوهمان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و سبک بوهمیان به چه نوع دکوراسیونی گفته می‌شود، از جمله سوالاتی هستند که با شنیدن و یا دیدن این سبک دکوراسیون به ذهن می‌رسند. در این مطلب به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سبک دکوراسیون بوهمیان چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سبک بوهمیان (Bohemian) یا دکوراسیون بوهمیانی یا در اصطلاح ” بوهو ” نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه‌ها را پر از فرهنگشان کرده و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می‌رسد. در خانه‌های بوهمیان ابزار و لوازمی خواهید دید که با تمام وسایلی که تا به امروز دیده‌اید تفاوتی خاصی دارند که این تفاوت هم از فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد. کمتر کسی است که با دیدن تزیینات و دکوراسیون بوهمیان، به آن علاقمند نشود.

دکوراسیون بوهمیان

در دوره‌ای که نگاه‌ها به سمت چیدمان به سبک دکوراسیون مدرن پرواز می‌کند، و در پس زیبایی‌های فریبنده آرامش کمی موج می‌زند، این دکوراسیون بوهمیان است که شما را در راحتی و بی دغدغگی غرق می‌کند. با اینکه سبک دکوراسیون بوهمیان سعی می‌کند به سبک‌های امروزی شباهت داشته باشد تا از یکنواختی و روزمرگی جلوگیری کند، اما با قدرت درونی خود، مانع از یکی شدن با متد روز می‌شود و به هیچ وجه دو وجهی نبوده و نخواهد بود.

اشتراک کلی با همه و تفاوت بزرگ با تک تک سبک‌های دکوراسیون از ویژگی‌های این نوع دکوراسیون است.این سبک الهام گرفته شده از زندگی افرادی است که تصمیم گرفته‌اند به صورت غیر متعارف ولی با احترام به اصول خود را به نمایش بگذارند. دسته‌هایی چون بازیگران، نویسندگان و حتی کسانی که بسیار مسافرت می کنند…

دکوراسیون بوهمیان

این مطلب بیان شد تا در پاسخ به سوال سبک بوهمیان چیست یا دکوراسیون بوهمیان به چه نوع سبکی گفته می‌شود، به این برسیم که دکوراسیون بوهمیان شامل اشیاء، رنگ ها و الگوهای بسیاری از حوزه‌های زندگی در نقاط مختلف جهان است و در عین حال خود به سایر الگو های زندگی الهام بخشی می‌کند.

شاید در نگاه اول سبک و سیاق زندگی بوهمیان شما را به یاد سلایق سرخ پوست‌ها و یک زندگی کولی وار بیاندازد، اما جالب است بدانید که بوهمیان یا همان ساکنین بوهمیا، منطقه‌ای که در جمهوری چک واقع شده، افرادی هستند که در زمان پادشاه سابق آن منطقه در قرن بیستم می‌زیسته‌اند. با این توضیحات به سراغ دکوراسیون بوهمیان می‌رویم تا ببینیم آن‌ها در مورد رنگ‌ها، دکوراتیو خانه، مبلمان و اکسسوری‌های منزل چه فکری می‌کنند و در این سبک دکوراسیون چگونه عمل می‌کنند.

سبک دکوراسیون بوهمیان

تنوع و کاربرد رنگ های زیبا در منزل با دکوراسیون بوهمیان

رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون بوهمیان

در حالی که برای دکوراسیون بوهمیان هیچ دستور و قاعده‌ای برای رعایت رنگ وجود ندارد، اما چیزی که در اغلب آن‌ها قابل مشاهده است استفاده از رنگ‌های گرم و خاکستری است. رنگ‌هایی که می‌توان از شباهت به ترکیب فلزات و جواهرات با هم تشکیل می‌شوند.

این صحبت‌ها شما را به فکر در مورد رنگ‌هایی می‌اندازد که شامل؛ قهوه ای تیره – استفاده از چوب‌های روغن خورده در خانه – قهوه ای روشن – طیف‌های دیگر چوب – سبز و خاکستری است و با نارنجی اشباع شده، پرتقالی روشن و آبی یخی ترکیب می‌شوند. ترکیب کردن و ست کردن این رنگ‌ها با هم و ایجاد لایه‌های رنگی همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند و باعث می‌شود خاص به نظر برسید. پس آن‌ها را دست کم نگیرید.

اصول بوهمیان برای شما دست و پاگیر نیست و یه راحتی می‌توانید طرح‌ها و الگوهایتان را بهم بیامیزید و از این که ممکن است این‌ها با هم هماهنگ نباشند بهراسید. استفاده از پارچه‌های رنگی و شلوغ که نمونه‌های آن را در کامبوج یا آسیای مرکزی می‌توانید بیابید به فضای منزلتان حس عجیب و غریب بودن خواهد داد.

دکوراسیون بوهمیان

وجود لایه لایه‌های رنگی در بالای مبلمان طوری خود نمایی می‌کند که فرش‌ها و حتی دیوارکوب‌ها نیز شما را به وجد می‌آورند و چشمان شما چیز دیگری را نگاه نخواهند کرد.اگر با تمام این ها و تا به اینجا این رنگ‌ها شما را اقناع نکرده است که آیا باید از دکوراسیون بوهمیان استفاده کنید یا نه، بایستی بدانید که سلطان رنگ‌های بوهمیان که به صورت پیوسته و نه کلی محیط را متحول خواهد کرد هنوز وارد گود نشده است.

سفید. بله درست است؛ رنگ غالبی که همه جا دیده می‌شود، اما به چشم نمی‌آید، با اضافه شدن این رنگ به دکوراسیون همه چی درست همان جایی که باید باشد قرار می‌گیرد. معادله این همه مجهولات درست با پس زمینه سفید به آسانی حل خواهد شد.

دکوراسیون بوهمیان

جنس لوازم در دکوراسیون بوهمیان چیست؟

در دکور بوهمیان از چه وسایل و لوازمی استفاده می‌شود؟ بر خلاق علاقمندان سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن پسندها، بوهمیان عاشق فلزات هستند و بیش‌تر از حد متعارف به استقاده از فلز در دکوراتیوها علاقه نشان می‌دهند.کلید استفاده صحیح از مواد تزیینی در اتاق‌های بوهوها ترکیب و مطابقت آن‌ها با یکدیگر است که باعث می‌شود مخاطب دچار روزمرگی نشده و از این سبک دکور متفاوت دلزده نشود.

استفاده از مواد طبیعی در خانه مانند پارچه‌های ساخته شده کیسه مانند و همین طور فایبرهای جنگلی مکزیکی که با ابریشم و پارچه‌های دست دوز ترکیب می‌شوند یک غافلگیری برای کسی محسوب می‌شود که برای اولین بار چنین چیزی را مشاهده می‌کند. حتی برای افرادی که با این سبک آشنایی طولانی دارند نیز جدید و تازه به نظر می‌رسد.

دکوراسیون بوهمیان

کوسن‌های خلاقانه و بالش‌های قلاب دوزی شده نیز از عناصر جدایی ناپذیر این دکوراتیوها هستند که بر روی تخت‌های سراسر چوبی و قاب‌های فلزی اتاق خود نمایی می‌کنند. افرادی که در این فضا‌ها به دور یکدیگر جمع می‌گردند محو تماشای گلدان‌ها و گل‌های شلوغی شده‌اند که تا چشم برمی‌گردانند، پرده‌ها نگاهشان را می‌دزدند. پویایی در این محیط فریاد می‌کشد که به آغوش آرامش بشتابید. سایبان‌ها را فراموش نکنید که در زیر سقف نیز حس امنیت و راحتی برای شما می‌آفرینند.

دکوراسیون بوهمیان

مبلمان به سبک بوهمیان

اگر انتظار دارید در این قسمت تعریف کنیم که مثلا فلان مبل در بین انواع مبلمان مربوط به بوهمیان است، اشتباه حدس زده‌اید؛ چرا که اصلا بوهو ها معمولا مبلمان مورد استفاده خود را از فروشگاه خاصی تهیه نمی‌کنند که سبک خاصی داشته باشد و یا بهتر است بگوییم مبلمان مورد علاقه آن‌ها در هیچ فروشگاهی یافت نمی‌شود!

آن ها تمایل دارند اتاق‌هایشان با مبلمانی پر شود که مدت زمانی از عمرشان گذشته باشد، آن‌ها به مبل های کارکرده و دست دوم قدیمی و متفاوت علاقه زیادی دارند. از نگاه آن‌ها هر بخش از یک مبل باید خاص بوده و هر کدام داستان مخصوص به خود را برای بازگو کردن داشته باشند.

اگر دوست دارید به سبک بوهمیان مبلمان بچینید، باید به سمت یک سمساری رفته و در درون آن شروع به گشت و گذار کنید، آنقدر بگردید تا ناخودآگاه روبروی مبلی که شما را در آنجا میخکوب کرده و می‌خواهد داستانش را برایتان تعریف کند بایستید. اگر در همان لحظه عاشقش شدید بی‌درنگ آن را برداشته و به منزل ببرید و با یک لیوان چای به استقبال داستان زندگیش بروید…

دکوراسیون بوهمیان

هم شما و هم کسی که به عنوان میهمان وارد فضای بوهمیانی شده است باید این حس را از مبل‌های شما بگیرد که چقدر رنگ اشباع شده در این محیط قابل حس کردن است و چقدر این مبل‌ها و رنگ محیط به هم می‌آیند. چه مبل‌ها از جنس پلاستیک باشند و چه پارچه‌های رنگی با روکش مخمل سرخ و چه مبل‌های گلدار و یا ساده.

احساسی که در محیط با دکوراسیون بوهمیان فراگیر می‌شود حس بشین و تا آخر بمان است. با نشستن روی مبل‌ها در درون آن‌ها غرق می‌شوید و درگیری‌های ذهنیتان به باد فراموشی سپرده می‌شوند؛ یعنی هنگامی که در محل قرار گرفتید باید بی قید و شرط آرامش را با تمام وجود دریابید.

این حس ممکن است از فرش‌های زیر پایتان به شما منتقل شود و یا تابلو فرش‌هایی که بالای سرتان نصب شده‌اند. با این انتخاب‌هایی که کرده‌اید رسما به پیشواز آرامش و راحتی رفته‌اید، گویی که پروانه وار در دشتی پر گل، آزادانه برای خود پرواز می‌کنید و ادامه می‌دهید تا ابد…

دکوراسیون بوهمیان

نورپردازی و اکسسوری‌های بوهمیان

گوشه‌ای دنج و آرام، کمی تاریک اما امید بخش، پرده‌ای پر نقش و نگار که در پسِ آن دنیای آشفتگی‌ها را از تو دور نگه می‌دارد، همگی نشانه‌های یک اتاق بوهمیانی هستند. برای رسیدن به چنین فضای دل پذیری لازم نیست دیوار کوب‌های نورانی داشته باشید، احتیاجی نیست از سقف لوستر یا لامپ آویزان کنید، کافیست کمی نورها را در اتاق پخش کنید، روی زمین یا میز شمع روشن کنید و رومانتیک بودن را در اتاق رنگ آمیزی کنید. دکوراتورهای جهانی این کارها را برای شما آسان کرده‌اند.

به راحتی به نزدیک‌ترین فروشگاه دکوراسیون محل زندگی خود بروید و تا می‌توانید چشمه‌های نور ضعیف و شمع تهیه کنید.پذیرش دنیای طبیعی با این سبک بسیار راحت خواهد بود، از هیاهو دور خواهید شد و برای مدت کمی هم که شده آرامش واقعی را تجربه خواهید کرد. در اتاق از گیاهان خانگی پربرگ استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را از دیوار آویزان کنید.

معماری و دکوراسیون داخلی منزل به سبک بوهمیان

با این کار اتاق را به یک ریه پاکسازی شده تبدیل کرده‌اید که طروات و تازگی را در رگ‌های محیط به جریان می‌اندازد. برای اینکه طبیعی بودن را در این محیط‌ها حس کنید از اضافه کردن و استفاده از گل‌ها و گلدان‌های بیشتر اِبایی نداشته باشید، هر چه رنگ‌های این گیاهان متنوع‌تر باشند اتاق طبیعی‌تر جلوه خواهد کرد.

در انتها اتاق را با صنایع دستی که در سفرها تهیه کرده‌اید، لوازمی که به صورت دست ساز خودتان ساخته‌اید و همین طور ارثیه‌هایی که نسل به نسل به شما رسیده بیارایید. هر کدام از آن‌ها که در محل خودشان قرار می‌گیرند باید رو به شما کرده و داستانشان را تعریف کنند.

از طرفی همان طور که دکوراسیون بوهمیان به عدم تقلید و پیروی از سبک خاصی اعتقاد دارد، می‌تواند دست مایه سلیقه شخصی شما هم شود. در نهایت این شما هستید که تشخیص می‌دهید کجا رنگ و لعابش را بیشتر کرده و کجا ترمز احساساتی بودن و افراط را بکشید.

منبع: دلگرم

Banitips بازدید : 23 چهارشنبه 12 خرداد 1400 نظرات (0)
نیای روتختی‌ها و منسوجات مرتبط با آن بسیار متنوع و گسترده است. در این راهنما، ما به شما نمایی کلی از اقلام مختلف ست روتختی، موادی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و مواردی که باید هنگام خرید اینترنتی به آن توجه شود، ارائه خواهیم داد.

 بسیاری از ما وقت زیادی را صرف بررسی و انتخاب کالای خوابمان می‌کنیم، اما هنگامی که نوبت به روتختی و روکش‌ها می‌رسد، ارزانترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. انتخاب یک ست روتختی بی کیفیت تاثیر زیادی بر راحتی ما هنگام خواب می‌گذارد. اگر تجربه اقامت در هتل‌های لوکس و گرانقیمت را داشته باشید، حتما می‌دانید از چه حرف می‌زنیم!

دنیای روتختی‌ها و منسوجات مرتبط با آن بسیار متنوع و گسترده است. در این راهنما، ما به شما نمایی کلی از اقلام مختلف ست روتختی، موادی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و مواردی که باید هنگام خرید اینترنتی به آن توجه شود، ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

اقلام ست روتختی

ست‌های روتختی به طور کلی شامل روکش لحاف، ملحفه و روبالشی می‌شوند. روکش لحاف علاوه بر آن که مانند یک لایه محافظ از لحاف در برابر آلودگی‌ها و آلرژن‌ها محافظت می‌کند، بیرونی‌ترین و قابل مشاهده‌ترین قسمت تخت خواب نیز به شمار می‌رود. روکش‌های لحاف معمولا قابل شستشو با ماشین لباسشویی، ارزان، راحت و قابل تعویض هستند؛ بنابراین اگر از استایل و ظاهر آن‌ها خسته شدید، به سهولت می‌توانید آن را تعویض کنید.

روبالشی، روکشی برای محافظت از بالش در برابر آلودگی، سایش و پارگی است. روبالشی‌ها معمولا با ملحفه و روکش تشک ست می‌شوند، اما برای تغییر سبک و فضای تخت خواب می‌توان آن‌ها را با روکش لحاف هماهنگ کرد. به طور معمول، ست‌های یکنفره دارای یک روبالشی و ست‌های دو نفره حداقل دارای دو روبالشی هستند.

ملحفه پارچه ایست که بر روی بدن و در زیر پتو یا لحاف قرار می‌گیرد. هدف اصلی آن تمیز نگه داشتن و افزایش طول عمر پتو یا لحاف و ایجاد لایه‌ای نرم و انعطاف پذیر در تماس با پوست است. استفاده از ملحفه‌ها ممکن است برای نسل جدید، ترندی قدیمی محسوب شود، اما هنوز بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

هر ست ممکن است یک یا چند عدد از این اقلام را شامل شود. به عنوان مثال ست روتختی ۴ تکه برند انلورا و یا برند ال سی وایکیکی شامل روکش لحاف، ملحفه و دو عدد روبالشی بوده و تمام نیاز‌های یک تختخواب دونفره را پوشش می‌دهد. ست‌هایی مانند ست‌های دو و سه تکه برند انگلیش هوم یا مادام کوکو که به ترتیب برای تخت‌های یک و دونفره طراحی شده اند، مناسب افرادیست که عادت به استفاده از ملحفه ندارند.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

جنس ست‌های روتختی

روتختی‌ها از مواد مختلفی اعم از مصنوعی و طبیعی تولید می‌شوند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پنبه (نخ): این نوع پارچه، پارچه ایست که مورد پسند بیشتر خریداران است. به دلیل نفوذپذیری بالای هوا درون این پارچه، امکان گردش هوا و تنفس بدن حین خواب فراهم شده، بدن تعرق کمتری را تجربه می‌کند. پارچه‌های نخی خنک، سبک و ماندگار هستند.
  • پلی استر: الیاف مصنوعی پلی استر معمولا در ترکیب با نخ استفاده می‌شوند تا ثبات رنگ و دوام آن را افزایش دهند. پارچه‌هایی که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده، سریعتر خشک می‌شوند و اتو کردن آن‌ها نیز راحت‌تر است. اما این نوع پارچه‌ها به مانند پارچه‌های نخی، محیطی خنک ایجاد نمی‌کنند.

راهنمای خرید اینترنتی انواع مدل روتختی

  • رانفورس: پارچه رانفورس محبوب‌ترین پارچه برای تولید روتختی و روکش‌های کالای خواب است. این پارچه ۱۰۰% از نخ (پنبه) تولید شده و به دلیل تراکم بالای الیاف، نرم‌تر و بادوام‌تر از سایر پارچه‌های نخی است. تفاوت در ساختار و نوع بافت این نوع پارچه، منجر به استحکام بالاتر و کاهش میزان آبرفت آن شده است.
  • ابریشم: پارچه‌های ابریشمی بسیار نرم، لوکس و البته گرانقیمت هستند. این پارچه‌ها فضایی خنک ایجاد کرده و در تماس با پوست ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی‌کنند. پارچه‌های ابریشمی در کنار قیمت بالا، نیاز به مراقبت بیشتری داشته و برای استفاده روزمره انتخاب چندان مناسبی به نظر نمی‌رسند.

ست‌های روتختی از نظر جنس، کیفیت مواد و فرایند تولید تفاوت زیادی دارند؛ بنابراین دقت در نوع پارچه و بافت ست روتختی هنگام خرید اینترنتی اهمیت زیادی دارد. پارچه‌های رانفورس و نخی به دلیل سبک و خنک بودن، تنوع زیاد و استحکام بالا، انتخابی ایده آل برای استفاده در تمام فصول سال هستند. از آن جا که ترکیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در جهان است، تولیدکنندگان این کشور از مرغوب‌ترین پارچه‌های نخی و رانفورس برای ست‌های روتختی خود استفاده می‌کنند.

ابعاد استاندارد ست روتختی

اگرچه بیشتر ست‌های روتختی دارای اندازه استاندارد برای تخت‌های یک و یا دونفره هستند، اما توجه به ابعاد هر یک از اقلام روتختی و مطابقت آن با اندازه کالای خواب از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. اندازه استاندارد برای بالش‌ها ۵۰ در ۷۰ سانتی متر، برای روکش لحاف یک نفره ۱۶۰ در ۲۰۰ و برای لحاف دونفره ۲۰۰ در ۲۲۰ سانتی متر می‌باشد.

منبع: برترینها

Banitips بازدید : 36 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)
این روز‌ها کفپوش‌های مدرن و متنوعی برای پوشاندن کف خانه وجود دارند، اما هنوز هم بعضی از مردم دوست دارند در بخش‌هایی از خانه و به ویژه اتاق خواب موکت داشته باشند. موکت‌ها برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بچه‌ها را تا چند سال اول زندگیشان فراهم می‌کنند.

برترین‌ها: این روز‌ها کفپوش‌های مدرن و متنوعی برای پوشاندن کف خانه وجود دارند، اما هنوز هم بعضی از مردم دوست دارند در بخش‌هایی از خانه و به ویژه اتاق خواب موکت داشته باشند. موکت‌ها برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بچه‌ها را تا چند سال اول زندگیشان فراهم می‌کنند.

وقتی نوبت به انتخاب موکت می‌رسد، باید همه جوانب را در نظر بگیرید و هوشمندانه انتخاب کنید تا از نتیجه نهایی راضی باشید.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

مزایای موکت

  • برای حرارت و صدا یک جور عایق به حساب می‌آیند، به همین دلیل برای محیط‌های سرد و پر سروصدا هم قابل استفاده هستند.
  • با داشتن موکت‌ها کف خانه شما همیشه نرم و راحت است.
  • از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند و با هر نوع دکوراسیونی جور در می‌آیند.
  • موکت‌های یک دست با پرز‌های کوتاهتر فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهند.
  • در گروه کفپوش‌های بادوام جای می‌گیرند.
  • برای تمیز کردنشان لزومی ندارد که از دستمال نمدار استفاده کنید. با جاروبرقی به راحتی تمیز می‌شوند.

انواع موکت

موکت‌هایی با پرز بلند

اگر دلتان می‌خواهد کف خانه نرم و راحت باشد این موکت‌ها را انتخاب کنید. این نکته برای افرادی که در مناطق سردسیر سکونت دارند بیشتر اهمیت دارد. ضخامت برخی از موکت‌ها آنقدر زیاد است که از این لحاظ به فرش‌های ماشینی شباهت زیادی دارند. به هر حال اگر می‌خواهید اتاق‌های شما در فصل زمستان گرم و در تابستان نرم و راحت باشد اینجور موکت‌ها به دردتان می‌خورند.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

موکت‌های کبریتی

قدیمی‌ترین نسل موکت هاست که البته هنوز هم می‌توانید آن‌ها را در میان فروشگاه‌های تزئینات داخلی خانه پیدا کنید. به هر حال مهمترین ویژگی موکت‌های کبریتی ارزان بودن آنهاست. اگر نمی‌خواهید برای پوشاندن کف خانه هزینه زیادی بپردازید، انتخاب موکت‌های کبریتی بهترین گزینه است. البته این موکت‌ها قطر کمی دارند و کمی زبر هستند، به همین دلیل چندان راحت نیستند.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

موکت‌های چمن مصنوعی

شاید پسربچه‌های شیطان که به شدت علاقه‌مند به ورزش فوتبال هستند از این جور موکت‌ها خوششان بیاید و از والدینشان بخواهند اتاقشان را با اینجور موکت‌ها بپوشانند. ظاهر این موکت‌ها شبیه چمن و رنگشان هم سبز چمنی است.

البته جدای از اتاق‌ها برای کف سالن‌های ورزشی، بالکن یا تراس‌های سقف دار هم قابل استفاده هستند. انتخاب این موکت با رنگ سبزش فضای اتاق را شاد و متفاوت جلوه می‌دهد.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

موکت‌های طرح دار

استفاده از موکت‌های ساده و یک رنگ فضای اتاق را بزرگتر نشان می‌دهد، اما ممکن است اتاق شما به اندازه کافی بزرگ باشد و نیازی به این ترفند دکوراسیونی نداشته باشید؛ بنابراین دستتان حسابی باز است تا رنگج و طرح مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

در حال حاضر موکت‌های طرح دار متنوعی در بازار وجود دارند. انواع وارداتی معمولا از کشور‌های بلژیک یا ترکیه به ایران می‌آیند. البته موکت‌های ایرانی هم کیفیت و نقش و نگار‌های خوبی دارند.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

نکاتی برای خرید موکت

خرید موکت بادوام و ضخیم برای مسیرهای پرتردد

در اولین قدم به فضایی که می‌خواهید آن را با موکت، فرش کنید دقت کنید. میزان تردد یکی از عوامل مهم در انتخاب موکت است. اگر برای فضا‌هایی مانند راهرو یا فضای نشیمن به دنبال موکت مناسب می‌گردید، از موکت‌هایی با دوام بالا، محکم و ضخیم استفاده کنید.

تردد در فضا‌هایی مانند راهرو، ورودی و فضای نشیمن بالا است و اگر موکتی نرم و پرز بلند برای این فضا‌ها انتخاب کنید، خیلی زود زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و زیبایی دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به یاد داشته باشید که با چک کردن پشت موکت می‌توانید از استحکام آن مطمئن شوید. موکت‌هایی با گره‌ها نزدیکتر و فشردگی بافت بیشتر از دوام بیشتری برخوردارند.

اگر فرزند کوچک دارید از خرید موکت پرز بلند خودداری کنید

در گام بعدی به این نکته فکر کنید که چقدر اهل مراقبت از کفپوش هستید؟ با خود رو راست باشید. اگر فرزند کوچکی در منزل داشته باشید یا خانواده پر جمعیتی باشید به احتمال زیاد موکت شما با فواصل زمانی بسیار کمی پر از خرده ریز‌های خوردنی‌های اهالی منزل و گرد و خاک و ... می‌شود و باید زود به زود آن را تمیز کنید.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

اگر فرزند کوچکی در خانه داشته باشید اهمیت این کار دو چندان می‌شود، چرا که بچه‌ها معمولا روی زمین بازی می‌کنند و آلوده بودن کفپوش ممکن است باعث بیماری فرزند شما شود. هرچند اگر خانواده کم جمعیتی باشید و فرزند کوچکی نداشته باشید، به احتمال زیاد موکت‌های منزل شما برای مدت طولانی‌تری تمیز خواهند ماند.

در عین حال این نکته را در نظر داشته باشید که تمیز نگه داشتن موکت‌های پرز بلند سخت‌تر از تمیز کردن موکت‌های فشرده و پرز کوتاه خواهد بود. با در نظر گرفتن این نکته انتخاب موکت برای شما آسان‌تر خواهد شد.

خرید موکت‌های روشن برای فضاهای کوچک

حال که نوع و جنس موکت خود را انتخاب کرده‌اید، نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد. متراژ فضا را در نظر بگیرید و با توجه به آن محدوده رنگی خود را مشخص کنید. به طور کلی کفپوش‌هایی با رنگ روشن فضا را بزرگ و دلباز نشان می‌دهند و کفپوش‌های تیره باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

اگر فضای کوچکی دارید و می‌خواهید بزرگ و روشن به نظر برسد، در هنگام انتخاب رنگ موکت به سراغ مدل‌هایی با تنالیته رنگ‌های روشن بروید. همچنین موکت‌های طرح‌دار و چند رنگ مانند موکت‌هایی با رنگ تیره فضا را کمی کوچک‌تر نشان می‌دهند.

این نکته را نیز فراموش نکنید. هرچند هیچکدام از این نکات قانون و قاعده غیر قابل شکستن نیستند. اگر دوست دارید می‌توانید موکتی تیره و طرح‌دار را برای فضایی کوچک انتخاب کنید. مطمئن باشید آنچه سلیقه شخصی شماست بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

قبل از خرید موکت مقداری از آن را به خانه بیاورید

بعد از دیوارها، کف منزل بزرگ‌ترین فضای دکوراسیون از نظر مساحت به حساب می‌آید و همین امر باعث می‌شود رنگ و طرح کفپوش تاثیر زیادی روی دکوراسیون منزل داشته باشد. به همین دلیل، به عنوان آخرین گام، قبل از خرید موکت، از هماهنگی طرح و رنگ انتخابی با دکوراسیون منزل مطمئن شوید و با خیال راحت خرید کنید.

انواع مختلف موکت و مزایای آن

اگر مبلمان و وسایل منزل شما عموما تک رنگ و با رنگ‌های خنثی هستند، دست شما برای برای انتخاب کفپوش باز است. می‌توانید جسورانه عمل کنید و موکتی با رنگی خیره‌کننده یا طرح‌دار برای منزل انتخاب کنید. اگر طرفدار سادگی هستید می‌توانید رنگی خنثی و مدلی بدون طرح یا با طرحی ساده را برای منزل خود انتخاب کنید. اما اگر مبلمان و وسایل منزل شما از رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برخوردار است، باید در انتخاب مدل موکت بیشتر دقت کنید.

موکت‌های ساده با رنگ‌های خنثی به راحتی با وسایل منزل شما هماهنگ می‌شوند، اما موکت‌هایی با رنگ‌های پر رنگ و طرح‌های شلوغ ممکن است باعث آشفتگی بصری فضا شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد هماهنگی بهتر، از موکت‌های ساده و با رنگ‌های خثنی برای دکوراسیون رنگارنگ منزل خود استفاده کنید، ولی اگر طرفدار سبک‌های شلوغ دکوراسیون هستید، حتما قبل از خرید نهایی، مقداری از موکت انتخابی خود را به منزل بیاورید و مطمئن شوید از وجود آن در کنار سایر وسایل لذت خواهید برد.

مواظب باشید در برند‌های مشهور احتمال تقلب بیشتر است

اگر تصمیم دارید از برند‌های مشهور ایرانی خرید کنید تا به چرخه اقتصاد کشور کمکی کرده باشید، بهترین کار را می‌کنید. فقط به یاد داشته باشید که موکت مورد نظر را حتما از نمایندگی تهیه کنید تا به جای کالای اصلی به شما کالای تقلبی نفروشند. از موارد دیگری که باید آن‌ها را چک کنید؛ مدت و معیار گارانتی و خدمات حین ضمانت است.

هنگام خرید با فروشنده مشورت کنید

با همه اینها، در هنگام خرید موکت با فروشنده مشورت کنید و از آن‌ها کمک بخواهید. تنوع جنس و مدل‌های موکت‌های موجود در بازار به قدری زیاد است که ممکن است در هنگام خرید با مدل‌ها و جنسی مواجه شوید که اصلا از وجود آن اطلاع نداشتید. آنچه مهم است دانستن محدودیت‌ها و باید‌ها و نباید‌های شخصی شما در هنگام انتخاب موکت است.
منبع: برترینها

Banitips بازدید : 28 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

برای رسیدن به بهترین چینش دکوراسیون منزل باید بهترین وسایل را به کار گرفت. شما با استفاده از یک سرویس مبل لوکس و لوازم جانبی همراه آن می توانید به یک ایده پردازی متفاوت دست پیدا کنید. البته باید به هارمونی رنگ حاکم در فضا و سبک دکوراسیون نیز به خوبی دقت شود. به عنوان مثال برای یک دکوراسیون مدرن شما باید از لوازم رنگ تیره با ترکیب وسایل دکوری طلایی استفاده کنید. یا اینکه برای یک دکوراسیون کلاسیک به شما استفاده از وسایل چوبی را پیشنهاد می دهیم. در نهایت ایده پردازی به سبک سلطنتی نیاز به دقت نظر بسیار در رنگ و طرح دارد که سبب مجلل تر جلوه دادن دکوراسیون می شود. اگر می خواهید بهترین دکوراسیون منزل از آن شما باشد و همه را شگفت زده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

دکوراسیون لوکس برای اتاق نشیمن

برای رسیدن به متفاوت ترین دیزاین باید از وسایل زیبا ولاکچری بهره گرفت. برای نمونه به ایده پردازی تصویر ارائه شده دقت کنید. تم سفید طوسی با لوازم دکوری طوسی تیره سه رنگ اصلی این فضا به شمار می آید. استفاده از پرده های سفید مشکی و کتابخانه مشکی و فرش مشکی کف اتاق دیوار و کف پوش را با رنگ تیره پوشانده است. از سوی دیگر مبل ال مانند با ترکیب صندلی های تکی بسیار لوکس که از تم سفید با کوسن های طوسی بهره گرفته شده است ایده پردازی محیط اتاق نشیمن را به انجام رسانده است. همان طور که در ابتدا اشاره شد برای لوکس تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی می توان از لوازم دکوری طلایی بهره گرفت. همچنین از قاب های دکوری هم رنگ در فضا می توانید برای زیبا تر شدن ایده پردازی خود کمک بگیرید.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

 رنگ قرمز و تأثیر آن در دکوراسیون

استفاده از رنگ قرمز برای متفاوت تر جلوه دادن دکوراسیون داخلی بهترین انتخاب است. شما می توانید با کمک گرفتن از رنگ قرمز و طلایی یکی از بی نظیر ترین طرح ها را برای فضای داخلی منزل یا محیط کار خود مدنظر قرار دهید. همیشه ترکیب رنگ طلایی با رنگ قرمز و مشکی سبب لوکس تر جلوه دادن فضا می شود. همان طور که در تصویر ارائه شده مشاهده می کنید از دو رنگ طوسی و قرمز برای دکور کردن سرویس مبل استفاده شده است. باید بگویم رنگ طوسی با هر رنگی که شما تمایل داشته باشید به خوبی ست می شود. رنگ طوسی یکی از رنگ های خنثی است که همیشه برای ایده پردازی به سبک رنگی نیز استفاده می شود. با استفاده از فرش های که تقریباً تم قرمز به خود گرفته است در یک فضای تیره رنگ طرحی بسیار مدرن فراهم شده است. در نهایت برای جلوه دادن به این کار هنری بی نظیر از دو آباژور طلایی، میز عسلی طلایی مشکی و لوستر طایی مشکی نیز کمک گرفته شده است.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

 میز پذیرایی خاص

اگر می خواهید متفاوت تر از همیشه به ایده پردازی بپردازید به شما توصیه می‌کنیم از وسایل بسیار لوکس نیز کمک بگیرید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک سرویس نهار خوری بسیار شیک خود به تنهای کار ایده پردازی بخشی از فضا را بدون هیچ پارامتر کمکی به انجام رسانده است. شما می توانید همانند ایده پردازی ارائه شده با استفاده از لوازم دکوری مثل گل های طبیعی، آباژورهای ایستاده یا لوسترهای مدرن فانتزی فضا را دکور کنید. امری که در این سبک از طراحی بسیار به چشم می خورد یک طراحی با تم رنگی کاملاً طوسی است. از آنجایی که پرده، کف پوش و سرویس نهار خوری با رنگ طوسی مورد استفاده قرار گرفته است برای شما پیشنهاد داریم. اگر می خواهید همانند ایده پردازی فوق به طراحی دکوراسیون بپردازید اما رنگ طوسی فضای منزل شما را دلگیر کرده است توصیه می‌کنیم از گل های رنگی، دکوری های طلایی، پرده های با تم رنگی بنفش یا زرد بهره بگیرید. این امر سبب می شود ایده پردازی شما بیشتر به چشم آید.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

 تم رنگی برای دکوراسیون ساده

اگر می خواهید در کنار سادگی به یک طراحی دکوراسیون مدرن و زیبا نیز دست پیدا کنید برای شما چند پیشنهاد داریم. به تصویر ارائه شده دقت کنید با استفاده از یک رنگ خنثی به راحتی می توان به یک ایده پردازی رنگی دست پیدا کرد. ترکیب رنگ ها می تواند در کنار هم صورت بگیرید یا اینکه فقط از یک تم رنگی مثل تصویر ارائه شده بهره بگیرید. آینه کاری روی دیوار در کنار پرده و فرش طوسی یک فضای کاملاً ساده را طراحی کرده است. این امر سبب می شود شما به راحتی از هر تم رنگی که به آن علاقه مند هستید در دیزاین داخلی منزل خود استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به دکوراسیونی متفاوت استفاده از صندلی های تکی مدرن را از قلم نیندازید. این صندلی ها می توانند خود به تنهایی در دکوراسیون داخلی شما اثر بگذارند.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

دکوراسیونی از دل سبک های اروپایی

برای رسیدن به یک دکوراسیون کاملاً خاص و اروپایی باید ابزارهای لازم در این راستا را فراهم کرد. استفاده از لوازم بسیار لوکس مثل میز نهار خوری مشکی طلایی، در کنار مبلمان مشکی کرم سبب شده است فضا با پایه بسیار خاصی طرح ریزی شود. یکی از مواردی که همیشه در دکوراسیون مدرن به آن توجه می‌شود سادگی در طراحی است که در این تصویر به‌خوبی مشهود است. امر دیگری که سبب می‌شود طراحی یک دکوراسیون به سبک ایده پردازی مدرن اروپایی درحرکت باشد بهره گرفتن از لوازم دکوری طلایی‌رنگ است. بی‌تأثیر نخواهد بود بهره گرفتن از وسایلی مثل لوستر طلایی، آینه‌ای با قاب طلایی، میز پذیرایی طلایی، قاب‌های طلایی و پرده و مبل طلایی‌رنگی که در انتهای سالن مورداستفاده قرارگرفته است. می‌توانیم به این موضوع اشاره‌ داشته باشیم که برای دکوراسیون مدرن باید از وسایل ساده، اما لوکس بهره گرفته شود تا فضا بسیار خاص دیزاین شود. همچنین شما برای جلوه دادن بیشتر به طراحی خود می‌توانید از رنگ طلایی کمک بگیرید.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

 اتاق نشیمن طلایی سفید

یکی دیگر از ایده پردازی های که به منظور زیبا سازی فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد طراحی با تم سفید طلایی است. در تصویر ارائه شده دیوارهای اتاق با استفاده از تم طلایی طوسی با ستون ها و آینه های طلایی دیزاین شده است. کف پوش نیز با تمی طلایی رنگ پوشش داده شده است که حضور وسایل دیگر در فضا را زیبا تر جلوه داده است. همان طور که همیشه اشاره شده استفاده از صندلی های تکی خود به تنهایی می تواند یکی از ایده ال ترین دکوراسیون ها را برای شما فراهم سازد. همچنین شما می توانید با استفاده از میز های عسلی طلایی رنگ در کنار آباژورهای طلایی یک فضای کاملاً زیبا را طراحی کنید. مطلبی که قابل تأمل است این است که دو تم رنگی مشکی طلایی و طلایی سفید هر کدام به شکلی، زیبایی مخصوص به خود را دارند. تم سفید نور بیشتری را در فضا پیاده می کند و ایده پردازی مشکی تم حاکم در محیط را قدری دنج تر به نمایش می گذارد. شما می توانید بر حسب علاقه و نیاز خود یکی از دو ایده پردازی ارائه شده را مورد استفاده قرار دهید.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

تأثیر رنگ ها در دکوراسیون مدرن

استفاده از رنگ ها در ایده پردازی های مدرن باید اصولی و درست دنبال شود تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید از چند رنگ متضاد بدون در نظر گرفتن تم رنگی استفاده شده است که خود به زیبا سازی فضا بسیار کمک کرده است. صندلی های آبی تیره همراه با لوسترهای فانتزی آبی روشن که به خوبی سایه و روشن ترکیبی را فراهم کرده است. از سوی دیگر مبل ال مانند سفید با کوسن های خردلی یک دکوراسیون متفاوت را در انتهای سالن حاکم کرد است. این دیزاین به سه بخش میز نهار خوری، مبل راحتی و صندلی تکی لوکس تقسیم شده است. هر کدام از بخش ها با یک تم رنگی اما به درستی و با درایت انتخاب شده است.

بهترین چینش دکوراسیون منزل

کلام آخر

بهترین دکوراسیون به دکوری گفته می شود که شما در آن احساس راحتی داشته باشید. استفاده از رنگ های که سبب ایجاد آرامش در محیط خانه و خانواده شما می شود. شاید تمایل داشته باشید بخشی از منزل را با تم مشکی و بخش دیگری را با تم رنگی سفید ایده پردازی کنید مهم هدفی است که شما از این طراحی دنبال می کنید. می خواهیم بگویم استفاده از وسایل لوکس و شیک اگر بر حسب علاقه و نیاز شما صورت نگیرد هیچ گونه احساس راحتی برای شما فراهم نمی کند. برخی از افراد از محیط های سرشار از نور لذت می برند و برخی دیگر محیطی دنج را انتخاب می کنند؛ بنابراین هر کسی بر حسب علاقه شخصی و خصوصیات رفتاری خود باید به طراحی و دکوراسیون منزل خود بپردازد. منزل محیطی است که زمان بسیار زیادی را در آن سپری می‌کنیم پس نیاز است محیطی بسیار آرامش بخش برای گذران زندگی برای خود فراهم آوریم. اگر به اندازه کافی فضا در اختیار دارید به افراد خانواده اجازه دهید برای خود یک ایده پردازی مخصوص داشته باشند تا آرامش بیشتری را در محیط منزل تجربه کنند.


بهترین چینش دکوراسیون منزل

منبع: عصرایران

Banitips بازدید : 31 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

 

 

بی نهایت راه و ایده برای دیزاین اتاق خواب دخترانه وجود دارد. اما اگر اتاق کوچک باشد کار کمی سخت خواهد شد. امروزه بیشتر خانه ها و آپارتمان ها با متراژ کم ساخته می شوند. دکوراسیون اتاق خواب نوجوان در چنین منازلی باید به گونه ای باشد که از فضا حداکثر استفاده مفید برای چند هدف بشود.

اتاق خواب مکانی برای زندگی مستقل از خانواده

باید پذیرفت که شخصیت فرزندان نوجوان ما به سمت مستقل تر شدن پیش می رود. دیگر زمان آن که به ما می چسبیدند به سر رسیده است! اکنون باید اجازه دهیم تا خود را بهتر بشناسند. یک دختر یا پسر نوجوان قبل از هر چیز نیاز به یک اتاق خواب مستقل و چند منظوره با تمام امکانات استراحت، کار، تفریح و میزبانی از مهمان دارد. فعالیت ها و رفت و آمد موجود در منزل، مانع رشد حس استقلال و اعتماد به نفس در نوجوانان می شود.

چند راهکار برای دیزاین اتاق خواب دخترانه در یک فضای کوچک

در این مقاله سعی ما بر این است که پیشنهاداتی برای بهتر استفاده کردن از محیط کوچک اتاق خواب به شما نوجوانان عزیز ارایه بدهیم. لطفا با ما در دلگرم همراه باشید.

نقش رنگ ها را فراموش نکنید

در دیزاین اتاق خواب دخترانه مخصوصا وقتی اتاق کمجا باشد، بهتر است قید رنگ های تند و جیغ را به عنوان رنگ غالب بزنید. قرمز یا بنفش کردن دیوار اتاق کوچک شاید در نظر اول خیلی جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت چشم شما را خسته کرده و به شما حس اضطراب را منتقل می کند. رنگ دیوار و کفپوش و تخت و کمد را از بین رنگ های روشن و خنثی انتخاب کنید. در عوض برای انتخاب رنگ روتختی و کوسن و سایز اجزای کوچکتر دست شما باز است و می توانید از رنگ های مورد پسند خود و طرح های شلوغ استفاده کنید.

اما در نهایت اگر طرفدار دکوراسیون مدرن و سادگی هستید، در دیزاین اتاق خود از رنگ های سرد و روشن بهره بگیرید. شک نکنید که این کار به شما حس آرامش و راحتی را منتقل می کند.

استفاده از تخت خواب چند منظوره

اولین قدم برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب یک تخت خواب مناسب است. حال اگر فضای کوچکی دارید می توانید از تخت خواب هایی که قابلیت کاناپه شدن هم دارند استفاده کنید. این تخت خواب ها معمولا دیواره های کوتاهی دارند که با قرار دادن چند کوسن در کناره های آن می توان تخت را به یک کاناپه مدرن و زیبا برای نشستن تبدیل کرد. در این صورت هم یک تخت خواب راحت دارید هم یه کاناپه جذاب برای پذیرایی از مهمان. استفاده از کوسن ها با طرح و اندازه های مختلف روی چنین تخت هایی، محل نشیمن را دلنشین تر و صمیمی تر می کند. در انتخاب آنها دقت کنید. حتما دوستان شما عاشق آنها خواهند شد!

مدل دیگری از تخت های کمجا، تخت خواب های تاشو هستند. این تخت خواب ها مدت زیادی است که به بازار ایران آمده اند اما استقبال خوبی از آنها نشده با وجود اینکه کارایی بسیار خوبی برای اتاق های کوچک دارند. برای دیزاین اتاق خواب دخترانه شیک و زیبا می توانید از یک تخت خواب تاشو استفاده کنید. وقتی به تخت احتیاج ندارید آن را به جایگاه مخصوص خود در دیوار می چسبانید و از فضای اشغال شده توسط تخت در طول روز بی نصیب نمی مانید.

راه دیگر استفاده از تخت خواب های پایه بلند است. این نوع تخت برای استفاده بهینه از فضا بسیار عالی است. زیرا می توانید از فضای زیر تخت برای کمد و قفسه و میز کامپیوتر استفاده کنید. بعضی تولید کنندگان مجموعه تخت پایه بلند و کمد و بوفه و میز را با هم می سازند که هم بسیار شیک و مدرن بوده هم خیلی مفید و کاربردی هستند. کافی است یک جستجو در مورد تخت های پایه بلند بکنید تا انواع آن را دیده و تولیدکنندگان آنها در ایران را شناسایی کنید.

به کار گیری میز های سه گوش

یک راه حل ابتکاری و بسیار زیبا برای اتاق های کم جا استفاده از میزهای سه گوش در زاویه دو دیوار اتاق است. شما می توانید میز آرایش یا میز مطالعه خود را از نوع سه گوش خریداری کرده یا بسازید. به این صورت حتی از زوایای اتاق خواب هم بهره مناسب را برده اید. علاوه بر اینکه این میزها بسیار شیک و جذاب هستند و در دکوراسیون اتاق خواب شما خیلی جلوه می کنند.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

 

دیزاین اتاق خواب دخترانه با میزمطالعه شیک و کم جا

برای داشتن یک فضای خلوت و دلنشین برای مطالعه یا کار می توانید از میز و صندلی با طرح خیلی ساده بهره بگیرید. با این کار هم فضای زیادی را اشغال نمی کنید هم یک مجموعه جذاب و مدرن را برای مطالعه خود ایجاد کرده اید.

قفسه های دیواری برای نگه داری کتاب و سی دی و وسایل تزیینی

همیشه مقدار زیادی خرت و پرت در هر اتاقی هست که اگر به آنها توجهی نکنیم وسط اتاق تلمبار شده و منظره زشتی به وجود می آورند. هرچقدر هم که در دیزاین اتاق خواب دخترانه خود هزینه کرده و سلیقه به خرج داده باشید، این شلوغی همه جلوه اتاق خواب را از بین خواهد برد. از قفسه های دیواری برای سر و سامان دادن به وسایل خود استفاده کنید.

راه حل همیشگی برای فضاهای کوچک شلف های دیواری هستند. شما می توانید از این شلف ها هر تعداد و اندازه که می خواهید برای دیوار اتاق خود تهیه کنید. جنس این قفسه ها چوبی و فلزی یا ام دی اف است. بسته به نظر و سلیقه خود شلف دیواری را با جنس، رنگ، اندازه و طرح مورد علاقه خود تهیه کنید. کتاب ها و وسایل اضافی که نظم اتاق را به هم می زنند در این قفسه ها جای دهید. با این کار اتاق خود را از بی نظمی و شلختگی نجات می دهید.

اگر عاشق عروسک و گلدان یا مجسمه و وسایل تزیینی هستید یک یا چند قفسه بسته به فضای خود را هم به این موارد اختصاص دهید.

کتابخانه های کمجا

خوشبختانه در دوره ای زندگی می کنیم که تقریبا هر چیزی فراهم است. ممکن است شما خیلی اهل مطالعه باشید. و کتاب های زیادی داشته باشید. یا در حال درس خواندن بوده کتاب های درسی و کمک درسی زیادی داشته باشید. در این صورت احتمالا قفسه یا شلف دیواری جواب کار شما را نمی دهند. در این گونه موارد می توانید از کتابخانه های کمجا و کوچک استفاده کنید. مدل های متنوع و زیادی از این نوع کتابخانه ها در بازار وجود دارند که هم زیبا و هم جادار هستند. بستگی به فضای موجود و تعداد کتاب هایتان یکی از این کتابخانه های مدرن را انتخاب کنید.

آینه و کنسول ساده و شیک

وجود آینه در دیزاین اتاق خواب دخترانه امری ضروری است. اما اگر اتاق کوچکی دارید نیازی نیست از میز آرایشی بزرگ و پرحجم استفاده کنید. اگر کتابخانه و کمد و بوفه را در اتاق جا ندادید یا از مدل های کمجای آن استفاده کردید می توانید با خرج کمی دقت و سلیقه یک بخش از اتاق را به آینه و میز کنسول شیک و مدرن اما در نهایت سادگی اختصاص بدهید.

نورپردازی مناسب

قدم بعدی در دیزاین اتاق خواب دخترانه کوچک و کم جا، نورپردازی مناسب محیط است. این کار را با لوستر و چراغ های دیواری و آباژورها می توانید انجام دهید. قفسه ها و تابلوهای نصب شده روی دیوار با چند چراغ دیواری قطعا جلوه بهتری خواهند داشت. چراغ های رومیزی می توانند به عنوان چراغ مطالعه روی میز مطالعه قرار گیرند.

 

دیزاین اتاق خواب دخترانه با ریسه لامپ های ریز

استفاده از ریسه لامپ در اتاق خواب یک روش جالب برای تزیین اتاق خواب دخترانه است. این لامپ های ریز می توانند جایگزین چراغ خواب شوند. ریسه چراغ را می توانید با یک الگوی خاص روی دیوار بالای تخت خود در کنار تابلو و وسایل تزیینی قرار دهید.

یا اینکه روی یک دیوار را با ترکیبی از لامپهای ریز و تابلو و عکس های خانوادگی تزیین کنید. تزیین یک شلف دیواری که با کتاب یا مجسمه پر شده با این ریسه ها هم می تواند ابتکار جالبی در دیزاین اتاق خواب دخترانه باشد.

 

جاری کردن انرژی مثبت در اتاق خواب

برای یک دیزاین جالب و تاثیرگذار در اتاق خواب، لازم هست کمی هم در مورد فنگ شویی و قوانین آن مطالعه کنیم. قوانین فنگ شویی به ما می گویند چه کار کنیم تا انرژی منفی در اتاق باقی نمانده و انرژی مثبت در آن جریان پیدا کند. اتفاقا در اتاق خواب کوچک انرژی آرام تر و متعادل تری در جریان است.

بهتر است تخت و کمد و قفسه ها و سایر لوازم اتاق خواب را از جنس چوبی انتخاب کنیم. زیرا فلز امواج الکترومغناطیسی لوازم برقی و سیم کشی خانه را تشدید می کند.

جنس ملافه و روتختی یا پرده را از الیاف طبیعی انتخاب کنید. استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی هم انرژی مثبت اتاق خواب را تشدید می کنند.

منبع: دلگرم

Banitips بازدید : 26 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

 

آیا تا به حال آشپزخانه هایی را مشاهده کرده اید که کل آن در دو دیوار بلند خلاصه شده است؟ این مدل از آشپزخانه ها بیشتر در خانه هایی با متراژ کمتر دیده می شوند.

آشپزخانه راهرویی

این آشپزخانه ها شبیه به یک راهرو هستند و هیچ چیز به غیر از دو عدد دیوار آن ها را تشکیل نداده است که به آن آشپزخانه گالی یا دو دیواره گفته می شود. در این قسمت  قصد داریم که این آشپزخانه ها را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب آن را با یکدیگر بررسی نماییم.

تعریف آشپزخانه راهرویی، گالی یا دو دیواره

آشپزخانه گالی، آشپزخانه ای طویل و باریک است و دارای کابینت های پایه، کابینت های دیواری، کانتر و دیگر خدماتی است که در مسیر راه قرار می گیرند. لوازم آشپزخانه در طول همین دو دیوار داخل آن قرار گرفته می شوند.

این آشپزخانه ها کوچک هستند اما راحت تر از بقیه انواع آشپزخانه ها می توان آن ها را بزرگ کرد. این آشپزخانه ها از لحاظ ارگونومی عجیب و غریب هستند، طراحی خوبی دارند اما ممکن است کمی فضا برایتان تنگ باشد.

آشپزخانه راهرویی

مزایا و معایب آشپزخانه های گالی یا راهرویی

مزایا

  1. آشپزخانه های گالی فضا را برای دیگر اتاق ها در خانه ذخیره می کنند. از آن جایی که کابینت ها معمولاً جزء گران قیمت ترین اجزای آشپزخانه هستند، در نتیجه این آشپزخانه به صرفه محسوب می شود زیرا کابینت خیلی زیادی در آن جای نمی گیرد.
  2. اصلی ترین خدمات و سرویس های موجود در آشپزخانه مثل آب ، برق و گاز همگی در یک ناحیه هستند.
  3. آشپزخانه های گالی برای فضاهای تنگ و نواحی های سه گوش مناسب می باشند.
  4. این آشپزخانه ها فضای زیادی روی زمین ندارند و در نتیجه نیاز به خرید فرش های بزرگ آشپزخانه نیست.
  5. از طرفی کف این آشپزخانه ها به راحتی تمیز می شود زیرا فضای بزرگی را در بر نمی گیرد.
  6. این نوع آشپزخانه ها کوچک هستند و شما به راحتی می توانید مدل آن را تغییر دهید.

آشپزخانه گالی

معایب

  • آشپزخانه های گالی معمولاً برای قرار گرفتن دو یا چند آشپز که همزمان در آشپزخانه هستند، تنگ و کوچک است.
  • فضای کابینت ها محدود می باشد و شاید برای لوازم خود جای زیادی نداشته باشید.

نکات مهم در مورد طراحی آشپزخانه گالی یا دو دیواره

به موارد پایه توجه کنید

فضایی برای خود آشپزخانه، قسمت صبحانه و دیگر چیزهای مشابه در نظر بگیرید.

اگر قصد ساخت آشپزخانه های گالی را دارید، سعی کنید بیشتر به موارد پایه مثل کابینت بالا و پایین، کانتر های یخچال، سینک، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی دقت کنید زیرا معمولا نمی توان یک فضای دائمی و بزرگ را برای آشپزخانه ایجاد کرد.

به سایز سینک ظرفشویی دقت کنید

این آشپزخانه ها فضای بسیار بزرگی ندارند بنابراین باید مراقب باشید که سینک آن ها بسیار بزرگ نباشد. همچنین لبه های سینک نباید بیش از حد بیرون زده باشند تا فضای زیادی را اشغال کنند. بلکه باید موازی با لبه های دیگر کابینت ها قرار بگیرند.

طراحی آشپزخانه گالی

ایده های خلاقانه برای دیگر فضا ها را در نظر بگیرید

بهتر است که در این آشپزخانه چند ایده خلاقانه داشته باشید تا فضای ذخیره سازی افزایش پیدا کند و بتوانید لوازم خود را راحت تر داخل آن جای دهید. کافی است کمی کابینت ها را به اندازه چند سانت پایین بیاورید تا فضای خوبی داشته باشید. می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که از هر طرف خود، جا برای ذخیره سازی لوازم دارند.

پنجره را فراموش نکنید

نبودن هیچ پنجره ای در آشپزخانه، قطعا فضای آن را برای شما کسل کننده می کند اما وجود آشپزخانه، پنجره داخل آشپزخانه و تابیدن نور و هوای آزاد به داخل آن، قطعاً باعث می شود که لذت بیشتری از حضور در این مکان داشته باشید. پس اهمیت آن را فراموش نکنید.

به پهنای راهرو توجه کنید

پهنای راهرویی که در آن راه می روید، بسیار مهم است و اگر بیش از حد باریک باشد عرصه را برای شما تنگ می کند و نمی توانید به راحتی ، چند نفر داخل آن قرار بگیرید. پس مراقب باشید که آشپزخانه بیش از حد باریک نباشد.

آشپزخانه با دو دیوار

بخش از آشپزخانه را مثلثی شکل کنید

اشپزخانه با شکل U یک فصای مثلثی شکل را برای افراد فراهم می کند که به راحتی می توان در آن اشپزی کرد. فضای مثلثی در این ناحیه یعنی استفاده حداکثری از آن قسمت. یعنی یک طرف فضای باز برای حرکت و سه طرف دیگر اجاق گاز، کابینت و کانتر.

از نور و رنگ های خنثی استفاده کنید

تناژ های روشنایی خنثی در این آشپزخانه مثل رنگ سفید، فضا را بزرگ تر نشان می دهد. سعی کنید از رنگ ها و نورهای روشن، هم برای کابینت، هم کف آشپزخانه، سقف و دیوار ها استفاده کنید تا فضا بزرگتر نشان داده شود.

چیدمان آشپزخانه باریک

با قفسه ها جای بیشتری ایجاد کنید

به جای کابینت های بالایی، از قفسه بندی های بالای گاز هم می توانید استفاده کنید تا فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم اشپزخانه داشته باشید و بیش از حد مجبور به شلوغ کردن اشپزخانه و داخل کابینت ها نباشید.

یک نقطه کانونی در اشپزخانه ایجاد کنید

از فصای کانتر و تعداد زیادی کابینت استفاده کنید و آن را به محیطی برای غدا خوردن نیز تبدیل کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. بهتر است که یکی از کانترها را به این کار اختصاص دهید و هر دفعه محل خوردن غذا و صبحانه را تغییر ندهید.

چیدمان را تغییر دهید

اگر احساس کردید که فضای آشپزخانه برای رفت و آمد تنگ است، می توانید چیدمان را تغییر دهید تا فصای بیشتری باز شود و محل رفت و آمد بازتری داشته باشید. به عنوان مثال سینک آشپزخانه را به گوشه اشپزخانه انتقال دهید.

منبع: نمناک

 
Banitips بازدید : 93 سه شنبه 24 فروردین 1400 نظرات (0)

نمونه هایی از شیک ترین دکوراسیون خانه های دوبلکس را آورده ایم. خانه های دوبلکس را می توان به سبک سلطنتی، مدرن و کلاسیک و ... هم ساخت و چید. از نمونه های زیر ایده بگیرید.

 

دکوراسیون خانه های دوبلکس, طراحی خانه های دوبلکس, طراحی و دکوراسیون خانه دوبلکس

مدل خانه های دوبلکس شاهانه

 

مدل های خانه دوبلکس, ایده هایی برای خانه های دوبلکس, طراحی داخلی خانه دوبلکس

مدل های خانه دوبلکس

 

خانه دوبلکس سلطنتی, خانه دوبلکس مدرن, خانه های دوبلکس شیک

مدل خانه دوبلکس کوچک

 

شیک ترین خانه های دوبلکس, طراحی های جدید خانه دوبلکس, دکوراسیون و چیدمان خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس سلطنتی

 

مدل های خانه دوبلکس, خانه دوبلکس سلطنتی, خانه دوبلکس مدرن

شیک ترین مدل خانه های دوبلکس

 

طراحی خانه های دوبلکس, طراحی و دکوراسیون خانه دوبلکس, مدل های خانه دوبلکس

دکوراسیون خانه های دوبلکس

 

ایده هایی برای خانه های دوبلکس, طراحی داخلی خانه دوبلکس, شیک ترین خانه های دوبلکس

خانه دوبلکس در سبک های متفاوت

 

خانه های دوبلکس شیک,خانه دوبلکس سلطنتی,دکوراسیون و چیدمان خانه دوبلکس

ایده برای طراحی خانه های دوبلکس

 

خانه دوبلکس مدرن,مدل های خانه دوبلکس,طراحی های جدید خانه دوبلکس

تصاویر خانه دوبلکس

 

دکوراسیون خانه های دوبلکس, طراحی خانه های دوبلکس, طراحی و دکوراسیون خانه دوبلکس

شیک ترین مدل خانه دوبلکس

 

مدل های خانه دوبلکس, ایده هایی برای خانه های دوبلکس, طراحی داخلی خانه دوبلکس

خانه ی دوبلکس مدرن

خانه دوبلکس سلطنتی, خانه دوبلکس مدرن, خانه های دوبلکس شیک

شیک ترین طراحی خانه دوبلکس

 

طراحی های جدید خانه دوبلکس, دکوراسیون و چیدمان خانه دوبلکس, مدل های خانه دوبلکس

طراحی مدرن خانه دوبلکس

 

شیک ترین خانه های دوبلکس, طراحی های جدید خانه دوبلکس, دکوراسیون و چیدمان خانه دوبلکس

طراحی خانه های دوبلکس

 

مدل های خانه دوبلکس, خانه دوبلکس سلطنتی, خانه دوبلکس مدرن

ساده ترین مدل خانه دوبلکس

 

طراحی خانه های دوبلکس, طراحی و دکوراسیون خانه دوبلکس, مدل های خانه دوبلکس

طراحی خانه دوبلکس سلطنتی

 منبع: بیتوته

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 382
  • بازدید سال : 1,456
  • بازدید کلی : 4,428