loading...
Fancyhome
Banitips بازدید : 29 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)



زیبایی طراحی به این است که می تواند با گذر زمان تغییر فرم دهد، با نیازهای زمان سازگاز شود و با ترکیب تاثیرات مختلفی که از محیط می گیرد باعث پیشرفت سبک و کارایی شود؛ ترندهای سالی که در آن هستیم به خوبی نمایان گر همین موضوع هستند.درحالی که با شروع سال ۲۰۲۰ در دنیا با اتفاقات عجیب و غریبی روبرو شده ایم، طراحان برتر با دست گذاشتن روی آخرین تحولات، ایده های دکوراسیون جدید را ارائه دادند و طراحی هایشان را به روز کرده اند. در ادامه ۱۰ ایده برتر دکوراسیون جدید برای نیمه دوم سال ۲۰۲۰ را خواهیم دید.

۱۰.توناژهای رنگی زمینی

بیایید با رنگ ها شروع کنیم. اگرچه رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک و توناژ رنگی سرد است، ولی الگوی تازه ای در نیمه دوم سال در طراحی داخلی درحال پدیدار شدن است. یکی دیگر از رنگ هایی که در ترندهای نیمه دوم سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته است، توناژ رنگ زمینی است. سبز زیتونی، نارنجی مایل به قرمز (آجری) و زرد اُکر طیف رنگی ای هستند که نه تنها گرما را به محیط طراحی شما هدیه می دهند، بلکه با فضای بیرون کنتراست ایجاد می کنند و زیبایی طراحی را دوچندان می کنند.

استفاده از مواد اولیه ای مانند چوب، گیاهان و فلزات در دکوراسیون ها، محیطی آرامش بخش شبیه به فضای بیرون از خانه ایجاد می کند. برای بیشتر ما که این روزها اکثر وقتمان را در خانه می گذرانیم، این نوع طراحی دکوراسیون، محیطی دلپذیر ایجاد می کند.
البته به این معنا نیست که فقط از رنگ های خنثی استفاده کنید، می توانید از رنگ های تند نیز در دکوراسیون تان استفاده کنید؛ به طور مثال می توانید از رنگ مشکی برای درها بهره ببرید و یا مبلمانی به رنگ قهوه ای مخملی تهیه کنید. با کمی خلاقیت در استفاده از این طیف های رنگی می توانید محیطی آرامش بخش داشته باشید.

۹.اشکال منحنی

این ترند طراحی، به وضوح بازگشت به گذشته است. مبلمان منحنی شکل با الهام از دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی اما ظاهری مدرن تر، یکی دیگر ایده های دکوراسیون جدید هستند. خطوط و اشکال منحنی در طراحی، زیبایی فرم را دوچندان می کنند. طراحی مبلمان مانند کاناپه ها، صندلی ها و نیمکت ها با اشکال منحنی و نامتقارن از الگوهای تازه دکوراسیون جدید است. اگر ایده های دکوراسیون اتاق نشیمن را جست و جو کنید، به احتمال زیاد به مبلمان منحنی برمی خورد، چرا که این نوع مبلمان علاوه بر طراحی متفاوتشان، بسیار راحت هستند.

طراحی هایی با فرم آزاد در دکوراسیون جدید به اوج خود می رسند و با فرم های ارگانیک گره می خورند. حالا که ناچاریم بیشتر در خانه بمانیم، داشتن دکوراسیونی که لمسی از طبیعت باشند، انرژی و آرامش را به محیط خانه می آورند. طراحی هایی با اشکال مواج، دایره ای و منحنی، آرامشی را که نیاز داریم برایمان به ارمغان خواهند آورد.

۸. فضاهای چند منظوره

امسال اوضاع به گونه ای رقم خورده است که همه اعضای خانواده در طول روز در خانه هستند. پدرها و مادرها در خانه دورکاری می کنند و بچه ها به جای رفتن به مدرسه در خانه درس می خوانند و بازی می کنند. این روزها نیاز به فضاهای چند منظوره بیش از هر زمانی احساس می شود و تاثیر آن در دکوراسیون جدید به وضوح دیده می شود. طراحی ها به گونه ای شده اند که امکان ایجاد فضاهای چند منظوره را فراهم می سازند. دو منظوره شدن و کارکرد دو جانبه داشتن در فضاهای خانه بیش تر در آشپزخانه و اتاق نشیمن به چشم می خورد.


جزیره میان آشپزخانه به راحتی می تواند هم میز ناهارخوری و هم میز کار باشد. بدین ترتیب، می توانید از آن به منظور غذا پختن، غذا خوردن، معاشرت کردن و کار کردن استفاده کنید. میزهای دو نفره یا چهار نفره نیز در آشپزخانه های کوچک، همین کارایی را دارند. با وجود این ها دیگر نیاز به فضای مجزا برای آشپزی کردن، غذا خوردن و کار کردن ندارید، مخصوصا اگر در آپارتمان های کوچک زندگی می کنید.
یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون جدید زیاد دیده می شود، ترکیب اتاق بازی با سایر فضاهای خانه به ویژه اتاق کودک است. با استفاده از پارک های بازی کودک و وسایل مشابه آن، می توانید بخشی از اتاق را به محلی ایمن برای بازی فرزندتان تبدیل کنید و سایر فضاهای خانه نیز اشغال نشوند. اگر می خواهید هنگام کار و یا آشپزی حواستان به فرزندتان باشد، می توانید در گوشه اتاق نشیمن، فضای بازی ایمن و راحت برای او ایجاد کنید.

برای کسانی که نیاز به ورزش کردن دارند، اما نمی توانند به باشگاه های ورزشی بروند، فضایی خالی و بی استفاده در پارکینگ یا زیرزمین می تواند برای دستگاه ها و وسایل ورزشی مناسب باشد. چنین فضایی را در اختیار ندارید؟ نگران نباشید.
وسایل ورزشی (مانند کش ها، طناب ها و دمبل ها) با فضای نگهدارنده وجود دارند که این امکان را برای شما فراهم می سازند که هر وقت خواستید از وسایل ورزشی تان استفاده کنید و سپس آن ها را جمع کنید و در گوشه ای از اتاق تان نگهداری کنید.

۷.کاغذ دیواری های طرح گل

کاغذ دیواری های گل دار یکی از ایده های دکوراسیون هستند که در طول زمان امتحان خود را پس داده اند و همیشه محبوب بوده اند. البته منظورمان طرح های دوران مادربزرگ ها و دوران هیپی ها نیست، بلکه از طرح های امروزی صحبت می کنیم که ظاهری حیرت انگیز به دیوار می دهند.
کاغذ دیواری های گل دار امروزه در انواع رنگ ها و طرح ها و در سایز های مختلف یافت می شوند و به راحتی می توانید الگویی که با سایر دکوراسیون خانه تان هماهنگی داشته باشد را پیدا کنید. در سالن غذاخوری ای که به سبک مدرن میانه قرن بیستم طراحی شده است، کاغذ دیواری با زمینه مشکی و طرح گل های صدتومانی (سدره) نصب کنید تا جلوه ای خاص به فضا ببخشد. در اتاق خوابی که به سبک بوهمیان چیده اید، کاغذ دیواری با طرح باغی پر از گل های وحشی نصب کنید تا اتاقتان بدرخشد.
همچنین کاغذ دیواری های گل دار گزینه مناسبی برای سرویس های بهداشتی و راهروهای ورودی هستند. در فضاهای کوچک، پوشاندن دیوار با کاغذ دیواری طرح دار، تفنن و جذابیت ایجاد می کند.

۶.طراحی بیوفیلیک

طراحی های بیوفیلیک یکی دیگر از ترندهای سال ۲۰۲۰ هستند که عناصر طبیعی (مواد طبیعی، نور، پوشش گیاهی) را به محیط های مدرن می آورند و مستقیما روی سلامت کلی ما تاثیر می گذارند. تحقیقات نشان می دهند افزودن عناصر طبیعی به محیط، در کاهش استرس و فشار و ضربان خون تاثیر می گذارند. علاوه بر این، طراحی بیوفیلیک راندمان کاری، خلاقیت و احساس خوشایند نسبت به خود را افزایش می دهد.

لمس مستقیم طبیعت:

  • استفاده از نور طبیعی
  • فواره های آب
  • گیاهان آپارتمانی و باغچه های کوچک

لمس غیرمستقیم عناصر طبیعی:

  • استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز در ساخت مبلمان.
  • انتخاب رنگ هایی که در طبیعت یافت می شوند.
  • استفاده از تصویر طبیعت.

در جامعه امروز که برای پایداری محیط زیست و سلامتی اهمیت ویژه ای قائل می شوند، طراحی بیوفیلیک هر روز بیشتر در زندگی روزمره مان جای خود را باز می کند.

۵.تلفیق عناصر متضاد

دکوراسیون جدید، در حال فاصله گرفتن از ست کردن دقیقِ عناصر و ایجاد ظاهری خنثی است. در عوض، در دکوراسیون جدید شاهد طراحی هایی با کنتراست بالا در رنگ، جنس مواد و سبک هستیم. این بدان معناست که اگر دلتان می خواهد کابینت های آشپزخانه را آبی پر رنگ (رنگ سال هم هست) کنید یا کاشی های برجسته برای اشپزخانه انتخاب کنید، حالا دیگر هیچ کس به شما ایراد نخواهد گرفت. تنها ترفندی که باید به کار بگیرید این است که بین عناصر دکوراسیون کنتراست ایجاد کنید، یعنی در کنار رنگ ها و طرح های جسورانه از رنگ های ملایم نیز استفاده کنید تا توازن برقرار شود.

ست کردن وسایل قدیمی و جدید، اساس سبک تلفیقی است. با این وجود، این شیوه در سایر سبک های دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ایجاد تمایز بین عناصر دکوراسیون، ظاهری جذاب به فضا می بخشد.

چند ایده:

  • یک نیمکت با رویه براق را در کنار مبلمان استیل قرار دهید.
  • یک تابلوی هنری مدرن را در اتاقی پر از آیتم های تزیینی وینتیج (قدیمی) آویزان کنید.
  • یک چراغ رومیزی مدرن را روی یک میز آنتیک و قدیمی قرار دهید

۴.دفتر کار خانگی

احتمالا مهم ترین ترند طراحی سال ۲۰۲۰، ایجاد دفتر کار خانگی است. حالا که همه اعضای خانواده در خانه هستند و ناچاریم از خانه کار کنیم (دورکاری)، نیاز به داشتن دفترکار خانگی ای که دور از سر و صدا و هیاهو خانه باشد بیش از پیش احساس می شود. دفتر کار خانگی باید کاربردی باشد و بهره وری کار ما را بالا ببرد. نیاز نیست حتما یک دفتر کار باشکوه و مجلل داشته باشید، می توانید هر فضایی که در اختیار دارید را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید.

دوباره به فضاهای چند منظوره باز می گردیم. اتاق مهمان، اتاق خواب و حتی کمد دیواری های بزرگ (انباری ها) می توانند به منظور دفتر کار خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. صندلی ها و میزهای تاشو کوچک می توانند گزینه مناسبی برای تبدیل فضای کوچک به دفتر کار خانگی باشند.
اگر واقعا هیچ فضای خالی ای برای قرار دادن مبلمان اضافی وجود ندارد، میزهای مخصوص لپ تاپ و پشتی های طبی که از کمرتان محافظت می کنند، راه حل های مناسبی هستند که بتوانید روی تختخوابتان بنشینید و کارهایتان را انجام دهید.

۳.ترکیب نقره، مس و مبلمان فلزی

 علاقه وافر به استفاده از در دکوراسیون جدید به وضوح دیده می شود. طراحان، امسال با اعتماد به نفس بالایی از مبلمان و آیتم های تزیینی نقره ای، طلایی، مسی و حتی مبلمان به رنگ قلع استفاده می کنند و حتی ترکیب آن ها را در طراحی هایشان به کار می برند و قدمی رو به جلو در زمینه دکوراسیون داخلی برداشته اند. نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کنند مبلمان فلزی را با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ کنید. به عنوان مثال، هنگام ترکیب کردن فلزات با رنگ گرم (برنج ، طلا ، مس) و فلزات با رنگ خنک (آلومینیوم ، نقره ، استیل) از یک رنگ غالب و یک رنگ تند استفاده کنید استفاده کنید. فلزات خنثی مانند چدن و سایر فلزات سیاه به راحتی با هر دو ترکیب می شوند.

توصیه دیگر این است که هیچ وقت بیش از سه فلز مختلف را با هم ترکیب نکنید. همچنین دقت کنید که فلزات مختلف را در یک نقطه از اتاق جمع نکنید، آن ها را در بخش های عمودی و افقی مختلف پراکنده کنید و در یک نقطه متمرکز نکنید.

۲.مبلمان حصیری

مبلمان حصیری یکی دیگر از عناصر دکوراسیون جدید هستند. این نوع مبلمان گرما و جذابیت را به ارمغان می آورند و در سبک های مختلفی از قبیل سبک مدرن، سنتی، بوهومیان و … می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. مبلمان حصیری چه در اشکال امروزی و چه در فرم های سنتی، عنصری ارگانیک را به خانه تان می آورد که به راحتی با سایر دکوراسیون هماهنگ می شود.

یک میز جلو مبلی حصیری را در اتاق شیمن با طراحی مدرن قرار دهید و همه را شگفت زده کنید. قرار دادن نیمکت یا صندلی تک نفره حصیری در اتاق خواب، احساس یک خانه ساحلی را به اتاق خوابتان می بخشد و ظاهری فریبنده به آن می دهد. پیش از این هم گفتیم که این نوع مبلمان عنصری است که راحتی و آرامش را به هر فضایی هدیه می دهد.

۱. تختخواب سایه بانی

دیدیم که دکوراسیون جدید نگاهی به گذشته دنیای مبلمان داشته است، تختخواب های سایه بانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تختخواب های سایه بانی باعث ایجاد آرامش می شوند و به شما احساس امنیت بیشتری می دهند. علاوه بر این، تختخواب های سایه بانی ظاهری مجلل و باشکوه دارند.

این نوع تختخواب معمولا با همه سبک های دکوراسیون اتاق خواب جور در می آید، ولی در نظر داشته باشید که اصلا مناسب اتاق های خواب های کوچک نیست. در ضمن اگر می خواهید پرده های آن را نصب کنید، پارچه های نازک و خنک با رنگ های خنثی و ملایم انتخاب مناسبی هستند.

منبع: خوگر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 374
  • بازدید سال : 1,448
  • بازدید کلی : 4,420